İLT723 - DUYGULAR SOSYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DUYGULAR SOSYOLOJİSİ | İLT723 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakülte Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, son yirmi yılda giderek büyüyen ve gelişen duygular sosyolojisi alanının kuramsal çerçevesi ve bu alanda yapılmış çalışmalara ilişkin bilgi edinmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, duyguların sosyal teoride ve araştırmadaki yeri konu edilecektir. | |||||
Kaynaklar | Açıkel F. (1996) Kutsal Mazlumluğun Psikopatolojisi, Toplum ve Bilim 70. Ahmed S. (2004) The Cultural Politics of Emotion. Londra: Routledge. Barbalet J. (2002) Emotions and Sociology. Oxford: Blackwell Berlant L. (2008) The Female Complaint: The Unfinished Business of Sentimentality in American Culture. Duke University Press. Bora A. (2011) 'İşsizin Duygu Dünyası', Boşuna mı Okuduk: Türkiye'de Beyaz Yakalı İşsizliği içinde T.Bora vd. İstanbul: İletişim Yayınları Hochschild A.R. (2003) The Managed Heart/Commercialization of Human Feeling (Anniversary 20th ed.) Los Angeles: University of California Press. Illouz E. (2011) Soğuk Yakınlıklar. İstanbul: İletişim Yayınları. Massumi B. (2010) The Future Birth of the Affective Fact: The Political Ontology of Threat, The Affect Theory Reader içinde (der) M. Gregg, G. Seigworth.London: Duke University Press. Nussbaum M. (2006) Hiding from Humanity: Disgust, Shame and the Law. Princeton: Princeton University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Tanışma, haftalık ders programının ve kaynakların tanıtımı |
2. Hafta | Modern düşünce öncesi duygular |
3. Hafta | Modern düşüncede duygular |
4. Hafta | "Duygusal dönemeç": Teorik yaklaşımlar |
5. Hafta | "Duygusal dönemeç": Farklı alanlar |
6. Hafta | Kültürel çalışmalarda duygular |
7. Hafta | Duygusal sermaye |
8. Hafta | Duygunun ekonomi politiği |
9. Hafta | Duygular politikası |
10. Hafta | Duygular ve etkilenim |
11. Hafta | Korku ve kaygı |
12. Hafta | Mağduriyet ve hınç |
13. Hafta | Anomi: Durkheim?dan günümüze |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 32 | 5 | 160 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 48 | 106 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek