İLT723 - DUYGULAR SOSYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DUYGULAR SOSYOLOJİSİ İLT723 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Fakülte Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDersin amacı, son yirmi yılda giderek büyüyen ve gelişen duygular sosyolojisi alanının kuramsal çerçevesi ve bu alanda yapılmış çalışmalara ilişkin bilgi edinmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Sosyal teoride duyguların ele alınış biçimini çerçevelendirebilecek,
  2. Duygular sosyolojisi alanında yapılmış belli başlı çalışmaları sayabilecek,
  3. Duygular sosyolojisi çerçevesinden beslenmiş problematikler kurabilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, duyguların sosyal teoride ve araştırmadaki yeri konu edilecektir. 
KaynaklarAçıkel F. (1996) Kutsal Mazlumluğun Psikopatolojisi, Toplum ve Bilim 70.
Ahmed S. (2004) The Cultural Politics of Emotion. Londra: Routledge.
Barbalet J. (2002) Emotions and Sociology. Oxford: Blackwell
Berlant L. (2008) The Female Complaint: The Unfinished Business of Sentimentality in American Culture. Duke University Press.
Bora A. (2011) 'İşsizin Duygu Dünyası', Boşuna mı Okuduk: Türkiye'de Beyaz Yakalı İşsizliği içinde T.Bora vd. İstanbul: İletişim Yayınları
Hochschild A.R. (2003) The Managed Heart/Commercialization of Human Feeling (Anniversary 20th ed.) Los Angeles: University of California Press.
Illouz E. (2011) Soğuk Yakınlıklar. İstanbul: İletişim Yayınları.
Massumi B. (2010) The Future Birth of the Affective Fact: The Political Ontology of Threat, The Affect Theory Reader içinde (der) M. Gregg, G. Seigworth.London: Duke University Press.
Nussbaum M. (2006) Hiding from Humanity: Disgust, Shame and the Law. Princeton: Princeton University Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Tanışma, haftalık ders programının ve kaynakların tanıtımı
2. HaftaModern düşünce öncesi duygular
3. HaftaModern düşüncede duygular
4. Hafta"Duygusal dönemeç": Teorik yaklaşımlar
5. Hafta"Duygusal dönemeç": Farklı alanlar
6. HaftaKültürel çalışmalarda duygular
7. HaftaDuygusal sermaye
8. HaftaDuygunun ekonomi politiği
9. HaftaDuygular politikası
10. HaftaDuygular ve etkilenim
11. HaftaKorku ve kaygı
12. HaftaMağduriyet ve hınç
13. HaftaAnomi: Durkheim?dan günümüze
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)325160
Sunum / Seminer Hazırlama11818
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi18080
Toplam İş Yükü48106300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir.  X  
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir.    X
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.   X 
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür.    X
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.   X 
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.    X
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır.    X
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir.   X 
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek