TNB701 - TEMEL NÖROLOJİK BİLİMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEMEL NÖROLOJİK BİLİMLER TNB701 1. Yarıyıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Müge YEMİŞCİ ÖZKAN 
Dersin amacıNörobiyolojinin temel konularının tanıtılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Nörobiyolojinin temel konularını tanır.
Dersin içeriğiNöron sitolojisi, moleküler biyolojisi, elektrofizyolojisi, nöromediyatörler, nörogenetik, nöronlar arası ilişkiler temel seviyede ele alınır, santral ve periferik sinir sisteminin fonksiyonel anatomisi ve fizyolojisi sistemler seviyesinde incelenir. 
Kaynaklar1. Principles of Neuroral Science, Ed: Kandel,
Schwartz, Jessel. Elsevier
2. Neuroscience: Exploring the Brain Bear, Connors,
Paradiso. Lippincott, Williams & Wilkins
3. Neuroscience Ed: Dale Purves Sunderland:
Sinauer Associates 1 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNorobilime giriş
2. HaftaSinir sisteminin hücresel elemanları
3. HaftaHücre membran ve elektriksel özellikleri
4. HaftaSinaptik transmisyon
5. Haftaİkincil mesajcı sistemler
6. HaftaÖdev
7. HaftaNöromediyatörler I
8. HaftaNöromedyiatörler II
9. HaftaBazal gangliyonlar
10. HaftaGen regülasyonu öğrenme, bellek
11. HaftaAra sınav
12. HaftaNörolojik Hastalıkların temel mekanizmaları
13. HaftaNörolojik Hastalıkların temel mekanizmaları
14. HaftaPsikiyatrik Hastalıkların Temel Mekanizmaları
15. HaftaGenel sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum1420
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler24080
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü46153362

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel Nörolojik Bilimlere (Neuroscience) yönelik uluslararası düzeyde yayınları takip edip, bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur, temel bilgileri çok iyi kavramış ve son gelişmeleri takip edebilecek yetiye sahip olur.    X
2. Çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur. Nörobilim alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir (ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilir ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir). Programda yer alan literatür araştırma ve seminer derslerinde sunacağı makaleler ve seminerde bu becerileri değerlendirilir.   X 
3. Ortaya koyduğu problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. Tez izleme dönemlerinde verdiği raporlar ile tez savunması bu becerileri elde edip etmediğini değerlendirmekte kullanılacaktır.   X 
4. Programın bitiminde Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur.   X 
5. Program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip, yürütebilmeli, kendi ekibini kurabilme ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olur.   X 
6. Elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. Bu amaç için literatür araştırma dersinde sunulan makaleleri eleştirebilir ve kendince uygun çözüm yolları önerebilir.X    
7. Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında iyi laboratuvar uygulamaları geliştirebilir. X   
8. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı ve nörobilim alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur. X   
9. İlgilendiği alana yönelik deneysel modelleri geliştirebilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek