İLT640 - KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM İLT640 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Gülsüm Depeli  
Dersin amacıDersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerarası iletişim teorileri hakkında bilgi vermek, onlara gündelik hayatlarında da dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifi kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenciler - Kültürlerarası İletişim çalışma alanının teorik altyapısına hâkim olacak, temel kaynaklarla ve örnek alan çalışmalarıyla tanışmış olacaklardır. - Kültürlerarasılığın sadece ulus-devlet nosyonları kapsamında düşünülmemesi gerektiğini öğrenecek, fark ve kültür kavramları konusunda derin teorik bilgi edineceklerdir.
  2. - Bir kültürlerarasılık deneyimi olarak yeni medya ve kültürlerarasılık, toplumsal cinsiyet ve kültürlerarasılık, kuşak ve kültürlerarasılık gibi örnekleri tartışabilir hale gelecektir. - Kültürlerarasılığın gündelik hayatla iç içe olduğunu gözlemleyebilecek, kendi gündeliğindeki kültürlerarası karşılaşmaların çeşitli örneklerini ve veçhelerini tanıyabilecektir. -
Dersin içeriğiDerste E.T.Hall'in kültür nedir sorusuna verdiği "Kültür iletişimdir, iletişim de
kültürdür" mottosundan yola çıkılacaktır. Kültürlerarası iletişim literatürü hem tarihsel
hem de kuramsal olarak eleştirel bir okumaya tabi tutulacaktır.
 
KaynaklarKaynaklar Baumann, Gerd (2006). Çokkültürlülük Bilmecesi. Ankara: Dost.
Bora, Tanıl (2007). Türk Sağının Üç Hali: Milliyetçilik, Muhafazakarlık,
İslamcılık. İstanbul: Birikim.
Fanon, Frantz (2011). Siyah Deri Beyaz Maske. İstanbul: Versus Kitap.
Fanon, Frantz (2011). Yeryüzünün Lanetlileri. İstanbul: Versus Kitap.
Gellner, Ernest (2007). Milliyetçiliğe Bakmak. İstanbul: İletişim
Glick-Schiller, Nina; Basch, Linda; Szanton Blanc, Cristina (1995).
Holquist, Michael (1990). Dialogism. Routledge.
Kartarı, Asker. (2006). Farklılıklarla Yaşamak. Ürün: Ankara.
Nakayama, Thomas K.; Martin, Judith N., (2007). Intercultural Communication
in Context. Boston: McGraw-Hill.
Sancar, Mithat (2008). Geçmişle Hesaplaşma: Unutma Kültüründen Hatırlama
Kültürüne. İstanbul: İletişim.
Spivak, Gayatri (2009). Madun Konuşabilir mi?, Methodos: Kuram ve
Yöntem Kenarından içinde:İstanbul: Anahtar Kitap Yay.
Tutal, Nilgün (2006). Küreselleşme İletişim ve Kültürlerarasılık. İstanbul:
Kırmızı 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş tartışması: Kültür nedir?
2. HaftaKültürün Vokabüleri
3. Hafta Kültürlerarasılık ne demek? Karşılaşmanın dinamiği
4. HaftaKültürlerarası İletişim Çalışmalarının tarihi: Eleştirel bir okuma
5. HaftaEnformasyon sistemleri kuramı
6. HaftaZaman ve Mekanın kültürelliği
7. HaftaKültürel Boyutlar Kuramı
8. HaftaDeğer yönelimleri kuramı
9. HaftaAğ ve sistem kuramları
10. HaftaKültürlerarasılık örnekleri: Analizler
11. HaftaÖrneklerden teoriye: Ara değerlendirme
12. HaftaKültürlerarası yeterlik, etik bağlamlar,
13. HaftaKültürlerarası İletişim ve imkansız diyaloglar
14. HaftaGenel değerlendirme ve sunumlar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.    X 
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.    X 
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.   X  
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.   X  
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X 
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X  
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.   X 
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.    X
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek