İLT650 - KÜRESELLEŞME, KÜLTÜREL KİMLİKLER ve MEDYA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜRESELLEŞME, KÜLTÜREL KİMLİKLER ve MEDYA İLT650 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Hakan Ergül  
Dersin amacıDerste, yerel/küresel iletişim kanalları yoluyla küresel olarak dolaşıma giren medya ürünlerinin/söylemlerinin kültürel kimliklerle girdiği iletişim, farklı toplumlardan örneklerle karşılaştırmalı olarak perspektiften incelenecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenciler -Çağdaş küreselleşme sürecinde medyanın uluslararası/kültürlerarası iletişimde oynadığı rolü tartışabilecek,
  2. -Küreselleşme ve medya ilişkisini konuyla ilgili temel literatürden yola çıkarak açıklayabilecek,
  3. -Bu alandaki çağdaş tartışmaların temel izleklerini yerel ve küresel örnekler üzerinden tartışabilecekler.
Dersin içeriğiDerste çağdaş küreselleşme süreci, "fark", "ırk ve etnisite", "yer ve uzam", "çokkültürlülük/çokkültürcülük", "küresel popüler kültür", "kültürün şeyleşmesi" gibi kavramlar ve söz konusu kavramlarla iletişime geçen küresel iletişim içerikleri üzerinden incelenecektir. 
Kaynaklar
Appadurai, Arjun (2001) Globalization. Duke Uni. Press.

Castells, Manuel (2007) ?Communication, Power and Counter-power in the Network Society?. International Journal of Communication, 1 (1): 238-66.

Giddens, Anthony (1999) Runaway World: How Globalization is Reshaping Our Lives. Londra: Profile.

Holden, T. ve Timothy J. Scrase (2006) Medi@sia: Global media/tion in and out of context. New York: Routledge.

Hardt, Michael ve Antonio Negri (2000). Emperor. Londra: Harvard University Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Tanışma, haftalık ders programının ve kaynakların tanıtımı
2. HaftaKüreselleşme tartışmalarına giriş
3. HaftaKüresel topluma doğru: Küreselleşmenin kültürel ve ekonomi politik boyutlarına dair tartışmalar
4. HaftaKüreselleşme sürecinde zaman, mekan, uzam
5. HaftaKüresel kent, kozmopolitanizm, merkezler, kenarlar,
6. HaftaKüreselleşme karşıtı toplumsal hareketler
7. HaftaKüresel bilgi akışı: Küresel televizyon kültürü ve kü-yerelleşme
8. HaftaKüreselleşme ve yoksulluk: Bilgi yoksulu, dijital uçurum ve geleceğin sosyolojisi
9. HaftaDezavantajlı topluluklar ve yeni medya-1: Çocuklar
10. HaftaDezavantajlı topluluklar ve yeni medya-2: Azınlıklar, göçmenler ve marjinalleştirilen kimlikler
11. HaftaPopüler kültürler ve kültürel vatandaşlık
12. Hafta"Net"savaşları, sosyal ağlar, Internet ve blog'lar
13. HaftaSunumlar
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.     X
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.    X 
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.    X 
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.   X  
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. X    
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. X    
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X 
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.  X  
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.    X
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek