İLT650 - KÜRESELLEŞME, KÜLTÜREL KİMLİKLER ve MEDYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞME, KÜLTÜREL KİMLİKLER ve MEDYA | İLT650 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hakan Ergül | |||||
Dersin amacı | Derste, yerel/küresel iletişim kanalları yoluyla küresel olarak dolaşıma giren medya ürünlerinin/söylemlerinin kültürel kimliklerle girdiği iletişim, farklı toplumlardan örneklerle karşılaştırmalı olarak perspektiften incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste çağdaş küreselleşme süreci, "fark", "ırk ve etnisite", "yer ve uzam", "çokkültürlülük/çokkültürcülük", "küresel popüler kültür", "kültürün şeyleşmesi" gibi kavramlar ve söz konusu kavramlarla iletişime geçen küresel iletişim içerikleri üzerinden incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Appadurai, Arjun (2001) Globalization. Duke Uni. Press. Castells, Manuel (2007) ?Communication, Power and Counter-power in the Network Society?. International Journal of Communication, 1 (1): 238-66. Giddens, Anthony (1999) Runaway World: How Globalization is Reshaping Our Lives. Londra: Profile. Holden, T. ve Timothy J. Scrase (2006) Medi@sia: Global media/tion in and out of context. New York: Routledge. Hardt, Michael ve Antonio Negri (2000). Emperor. Londra: Harvard University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Tanışma, haftalık ders programının ve kaynakların tanıtımı |
2. Hafta | Küreselleşme tartışmalarına giriş |
3. Hafta | Küresel topluma doğru: Küreselleşmenin kültürel ve ekonomi politik boyutlarına dair tartışmalar |
4. Hafta | Küreselleşme sürecinde zaman, mekan, uzam |
5. Hafta | Küresel kent, kozmopolitanizm, merkezler, kenarlar, |
6. Hafta | Küreselleşme karşıtı toplumsal hareketler |
7. Hafta | Küresel bilgi akışı: Küresel televizyon kültürü ve kü-yerelleşme |
8. Hafta | Küreselleşme ve yoksulluk: Bilgi yoksulu, dijital uçurum ve geleceğin sosyolojisi |
9. Hafta | Dezavantajlı topluluklar ve yeni medya-1: Çocuklar |
10. Hafta | Dezavantajlı topluluklar ve yeni medya-2: Azınlıklar, göçmenler ve marjinalleştirilen kimlikler |
11. Hafta | Popüler kültürler ve kültürel vatandaşlık |
12. Hafta | "Net"savaşları, sosyal ağlar, Internet ve blog'lar |
13. Hafta | Sunumlar |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 56 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | X | ||||
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | X | ||||
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek