İLT632 - İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ | İLT632 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakülte öğretim üyeleri ve görevlileri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, etkin iletişimin vazgeçilmez unsuru olarak insan dilinin doğasına yönelik teorik yaklaşımlar hakkında bilgi aktarımında bulunmak, çeşitli iletişim biçimleri arasından benlik kavramına yakınlığından ötürü kişiler-arası iletişimin doğası üzerine tartışmaları değerlendirmek ve söylemin?insanların iletişim bağlamında bir arada gerçekleştirdiklerin pratiklerin?iletişimdeki rolünü, diğer bir ifadeyle, bilegeldiklerimizi hangi tarihsel ve kültürel bağlamlarda ilişkisel olarak nasıl bildiğimizi irdelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tartışma Başlıkları: Psikolinguistik: 1) Dil Yapıları (ve süreçleri) 2) Yazılı Diller (ve süreçleri) 3) Dil Edinimi 4) Dilin Evrimi 5) Dil ve Beyin Kişiler-arası İletişim: 1) Kişiler-arası İletişimin Temel Kavramları 2) Kişiler-arası İlişkiler 3) Kişiler-arası İletişim Becerileri | |||||
Kaynaklar | Beebe. S. et al. (2007). Interpersonal Communication. Toronto: Pearson. Kenneally, C. (2007) The First Word. Viking: New York. Mortensen, D. (ed.) (2008). Communication Theory. New Brunswick, USA:Transaction Publishers. Pinker, S. (2000). Language Instinct. Perennial Classics |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Dil Yapıları - I |
3. Hafta | Dil Yapıları - II |
4. Hafta | Yazılı Diller |
5. Hafta | Dil Edinimi |
6. Hafta | Dil ve Beyin |
7. Hafta | İletişim Psikolojisi ve İlişkisel Gerçeklikler |
8. Hafta | Gerçeğin Toplumsal Kurulumu |
9. Hafta | Kimlik ve Kişisellik |
10. Hafta | Diyalog ve İlişkisel Benlik |
11. Hafta | Dil, Benlik, Topluluk, Örgütler |
12. Hafta | İletişim, Kimlik ve Eylem |
13. Hafta | Sunumlar |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 56 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | X | ||||
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | X | ||||
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek