FDÖ713 - YAZINSAL METİNLERE BİÇEMSEL YAKLAŞIM I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAZINSAL METİNLERE BİÇEMSEL YAKLAŞIM I FDÖ713 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayşe KIRAN 
Dersin amacıYaratıcı insan dilinin oluşturucu öğesi biçemin yazınsal ve yazınsal olmayan metinleri nasıl etkilediğini göstermek; Biçemin özelliklerini ve öğelerini incelemek ve çözümlemek; Fransızca öğretiminde biçemin yerini değerlendirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. biçemin metin türlerini nasıl etkilediğini görürür
  2. çeşitli biçem incelemesi kuram ve yöntemlerini ayırt edebilir
  3. değişik türde yazınsal metinleri biçem açısından incelemek çözümlemek için uygun yöntemi saptar
  4. bu yöntemi uygulayarak yazınsal metinleri biçem açısından çözümleyip, yaratıcılığı yorumlar
Dersin içeriğiBiçemi ele alan dilbilmsel ve dilbilgisel çalışmaları
Biçemi oluşturan öğeler
Biçem inceleme yöntemlerinin karşılıştıralması
Yazınsal ve yazınsal olmayan metinlerde biçem çözümlemesi
Biçem öğlerinin Fransızca öğrnimindeki yeri 
KaynaklarHillenaar, H. (1990). Style littéraire et inconscient, in Revue de critique et de théorie littéraire, No. 10. ss. 175-189.
Molinié, G. (1994). Qu?est-ce que le style? Paris : Puf.
"Style" et "stylistique" makaleleri, Encyclopaedia Universalis.
Ouvrage collectif (2007) Dıctıonnaıre de Lınguıstıque, Paris, Larousse
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBiçemin tarihçesi
2. HaftaBiçem ve dilbilgisi
3. HaftaBiçem ve dilbilim
4. HaftaBiçem ve edebiyat
5. HaftaAra sınav
6. HaftaSöz sanatlarının yazınsal olmayan metinlerde çözümlenmesi
7. HaftaReklâm metinleri, spor makaleleri,
8. HaftaDeneme ve kitap, film tanıtma yazıları
9. HaftaSöz sanatlarının yazınsal metinlerde çözümlemeleri
10. HaftaŞiir çözümlemesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaÖykü çözümlemesi
13. HaftaDüzanlam/Yananlam
14. HaftaÖğrenci Sunumları
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer125
Ara Sınavlar225
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3193252

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil öğretimi ve Dil bilimleri alanlarını uzmanlık düzeyinde tanır.     
2. Özgün düşünce ve projeler geliştirecek kuramsal bilgiye sahiptir.     
3. Disiplinlerarası bilimsel çalışmalar gerçekleştirir.    X
4. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler.     X
5. Fransızca Öğretimine yönelik yöntem ve yaklaşımları geliştirecek fikirler üretir     
6. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X
7. Bilimsel ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.     
8. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelere katkıda bulunur.     
9. Mesleki ve bilimsel çalışmalarda yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanır.      
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bilimsel çalışmalar ve / veya projeler gerçekleştirir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek