FDÖ713 - YAZINSAL METİNLERE BİÇEMSEL YAKLAŞIM I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAZINSAL METİNLERE BİÇEMSEL YAKLAŞIM I | FDÖ713 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşe KIRAN | |||||
Dersin amacı | Yaratıcı insan dilinin oluşturucu öğesi biçemin yazınsal ve yazınsal olmayan metinleri nasıl etkilediğini göstermek; Biçemin özelliklerini ve öğelerini incelemek ve çözümlemek; Fransızca öğretiminde biçemin yerini değerlendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biçemi ele alan dilbilmsel ve dilbilgisel çalışmaları Biçemi oluşturan öğeler Biçem inceleme yöntemlerinin karşılıştıralması Yazınsal ve yazınsal olmayan metinlerde biçem çözümlemesi Biçem öğlerinin Fransızca öğrnimindeki yeri | |||||
Kaynaklar | Hillenaar, H. (1990). Style littéraire et inconscient, in Revue de critique et de théorie littéraire, No. 10. ss. 175-189. Molinié, G. (1994). Qu?est-ce que le style? Paris : Puf. "Style" et "stylistique" makaleleri, Encyclopaedia Universalis. Ouvrage collectif (2007) Dıctıonnaıre de Lınguıstıque, Paris, Larousse |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biçemin tarihçesi |
2. Hafta | Biçem ve dilbilgisi |
3. Hafta | Biçem ve dilbilim |
4. Hafta | Biçem ve edebiyat |
5. Hafta | Ara sınav |
6. Hafta | Söz sanatlarının yazınsal olmayan metinlerde çözümlenmesi |
7. Hafta | Reklâm metinleri, spor makaleleri, |
8. Hafta | Deneme ve kitap, film tanıtma yazıları |
9. Hafta | Söz sanatlarının yazınsal metinlerde çözümlemeleri |
10. Hafta | Şiir çözümlemesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Öykü çözümlemesi |
13. Hafta | Düzanlam/Yananlam |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 25 |
Ara Sınavlar | 2 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 93 | 252 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil öğretimi ve Dil bilimleri alanlarını uzmanlık düzeyinde tanır. | |||||
2. Özgün düşünce ve projeler geliştirecek kuramsal bilgiye sahiptir. | |||||
3. Disiplinlerarası bilimsel çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
4. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler. | X | ||||
5. Fransızca Öğretimine yönelik yöntem ve yaklaşımları geliştirecek fikirler üretir | |||||
6. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
7. Bilimsel ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |||||
8. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
9. Mesleki ve bilimsel çalışmalarda yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanır. | |||||
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bilimsel çalışmalar ve / veya projeler gerçekleştirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek