FDÖ654 - FRANSIZCA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FRANSIZCA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II FDÖ654 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Barış Aydın 
Dersin amacıBu dersin amacı Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımların tarihsel süreç içerisindeki değişim ve gelişimlerini öğrenme kuramları ve öğrenme ortamlarının bileşenleri ekseninde değerlendirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Fransızca öğretimi/öğreniminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır,
  2. Fransızca öğretimi/öğreniminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır,
  3. Fransızca öğretimi/öğreniminde kullanılan yöntem ve yaklaşımların alandaki uygulamalarını değerlendirir,
  4. Türkiye?da Fransızca öğretimi/öğreniminde kullanılan kitapları ve uygulamaları değerlendirir,
  5. Fransızca öğretimi/öğreniminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları n dil bilimleri ve öğrenme kuramlarıyla ilişkisini çözümler.
Dersin içeriğiFransızca öğretimi/öğreniminde kullanılan yeni yöntem ve yaklaşımların karşılaştırmalı incelenmesi ve değerlendirilmesi
Türkiye'de Fransızca öğretimi/öğreniminde bu yöntem ve yaklaşımların yerinin ve öneminin tartışılması
Türkiye'de Fransızcanın Yabancı dil olarak öğretimi/öğrenimindeki uygulamaların tartışılması ve eleştirilmesi
Türkiye'de Fransızca öğretiminde kullanılan kitapların incelenmesi ve karşılaştırılması
Fransızca öğretimi/öğrenimindeki yetersizliklerin tartışılması ve değerlendirilmesi 
KaynaklarPuren, C. (1991). Histoire des méthodologies de l?enseignement des langues, Paris: CLE International.
Tagliante, C. (1994). La classe de langue, Techniques de classe, Paris: CLE International.
Widdowson, H.-G.(1991). Une approche communicative de l?enseignement des langues, Paris:Crédif-Hatier, Coll. LAL. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlara genel bakış.
2. HaftaGeleneksel yöntem (Dilbilgisi-çeviri yöntemi)
3. HaftaGeleneksel yöntemin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi.
4. HaftaDoğrudan öğretim yöntemi.
5. HaftaDoğrudan öğretim yönteminin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi ve geleneksel yöntemden ayrılan yanları.
6. Haftaİşitsel-Dilsel Yöntem ve davranışçı öğrenme kuramı
7. Haftaİşitsel-Dilsel Yöntemin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi ve geleneksel yöntemden ayrılan yanları.
8. HaftaGörsel-işitsel yapı-bütünsel yöntem ve yapısalcı dilbilim.
9. HaftaGörsel-işitsel yapı-bütünsel yöntemin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi ve geleneksel yöntemden ayrılan yanları.
10. Haftaİletişimsel yaklaşım ve bilişsel öğrenme kuramı.
11. HaftaÖğrenen merkezlilik, iletişim becerileri ve bileşenleri, öğrenme ortamının bileşenleri ve özgün ders malzemeleri.
12. HaftaSunumlar.
13. HaftaCECR ve Aksiyonel yaklaşım.
14. HaftaCECR ve Aksiyonel yaklaşım.
15. HaftaFinal sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3161240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler.    X
2. Fransızca Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımları, alandaki uygulamalara etkisi açısından değerlendirir    X
3. Farklı metin ve söylem türlerini tanır. X    
4. Dil Bilmleri ve Fransızca Öğretmenliği alanlarını ilişkilendirir.    X
5. Bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapma becerisine sahiptir.X    
6. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler.X    
7. Farklı öğretim amaçlarına yönelik ders örnekleri hazırlar ve uygular.    X
8. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X
9. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bir bilimsel araştırma gerçekleştirir ve araştırmasını metinleştirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek