FDÖ654 - FRANSIZCA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FRANSIZCA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | FDÖ654 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Barış Aydın | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımların tarihsel süreç içerisindeki değişim ve gelişimlerini öğrenme kuramları ve öğrenme ortamlarının bileşenleri ekseninde değerlendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fransızca öğretimi/öğreniminde kullanılan yeni yöntem ve yaklaşımların karşılaştırmalı incelenmesi ve değerlendirilmesi Türkiye'de Fransızca öğretimi/öğreniminde bu yöntem ve yaklaşımların yerinin ve öneminin tartışılması Türkiye'de Fransızcanın Yabancı dil olarak öğretimi/öğrenimindeki uygulamaların tartışılması ve eleştirilmesi Türkiye'de Fransızca öğretiminde kullanılan kitapların incelenmesi ve karşılaştırılması Fransızca öğretimi/öğrenimindeki yetersizliklerin tartışılması ve değerlendirilmesi | |||||
Kaynaklar | Puren, C. (1991). Histoire des méthodologies de l?enseignement des langues, Paris: CLE International. Tagliante, C. (1994). La classe de langue, Techniques de classe, Paris: CLE International. Widdowson, H.-G.(1991). Une approche communicative de l?enseignement des langues, Paris:Crédif-Hatier, Coll. LAL. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yabancı dil öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımlara genel bakış. |
2. Hafta | Geleneksel yöntem (Dilbilgisi-çeviri yöntemi) |
3. Hafta | Geleneksel yöntemin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi. |
4. Hafta | Doğrudan öğretim yöntemi. |
5. Hafta | Doğrudan öğretim yönteminin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi ve geleneksel yöntemden ayrılan yanları. |
6. Hafta | İşitsel-Dilsel Yöntem ve davranışçı öğrenme kuramı |
7. Hafta | İşitsel-Dilsel Yöntemin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi ve geleneksel yöntemden ayrılan yanları. |
8. Hafta | Görsel-işitsel yapı-bütünsel yöntem ve yapısalcı dilbilim. |
9. Hafta | Görsel-işitsel yapı-bütünsel yöntemin öğrenme ortamı bileşenleri çerçevesinde değerlendirilmesi ve geleneksel yöntemden ayrılan yanları. |
10. Hafta | İletişimsel yaklaşım ve bilişsel öğrenme kuramı. |
11. Hafta | Öğrenen merkezlilik, iletişim becerileri ve bileşenleri, öğrenme ortamının bileşenleri ve özgün ders malzemeleri. |
12. Hafta | Sunumlar. |
13. Hafta | CECR ve Aksiyonel yaklaşım. |
14. Hafta | CECR ve Aksiyonel yaklaşım. |
15. Hafta | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 31 | 61 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler. | X | ||||
2. Fransızca Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımları, alandaki uygulamalara etkisi açısından değerlendirir | X | ||||
3. Farklı metin ve söylem türlerini tanır. | X | ||||
4. Dil Bilmleri ve Fransızca Öğretmenliği alanlarını ilişkilendirir. | X | ||||
5. Bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler. | X | ||||
7. Farklı öğretim amaçlarına yönelik ders örnekleri hazırlar ve uygular. | X | ||||
8. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
9. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bir bilimsel araştırma gerçekleştirir ve araştırmasını metinleştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek