FDÖ641 - DİLBİLİM ve FRANSIZCA ÖĞRETİMİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİM ve FRANSIZCA ÖĞRETİMİ I | FDÖ641 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İrem Onursal Ayırır | |||||
Dersin amacı | Dilbilim ve dilbilimlerinin yabancı dil öğretimi alanına katkısını öğretmek amacıyla işitsel-dilsel, işitsel-görsel yöntemler ve İletişimsel yaklaşımın ilkelerinin incelenmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dilbilgisi-çeviri yöntemi ve doğrudan yöntemin temel ilkeleri İşitsel-dilsel ve görsel-işitsel yöntemlerde dilbilimin katkısı İletişimsel yaklaşımda dilbilimin ve dil bilimlerinin katkıları | |||||
Kaynaklar | Boyer, H. (1993) Nouvelle introduction à la didactique du français langue étrangère, Paris: CLE International. Coste, D. (1994) Vingt ans dans l'évolution de la didactique du français langues (1968-1988), Paris: Crédif, Hatier. Germain, C. (1993) Évolution de l'enseignement des langues: 5000 ans d'histoire, Paris: CLE International. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dilbilimin yabancı dil öğretimini etkilemeden önce dil öğretiminde kullanılan yöntemler |
2. Hafta | Dilbilimin yabancı dil öğretimi alanına girişi ve ?uygulamalı dilbilim? alanının doğuş süreci. |
3. Hafta | Dilbilimin katkısının ilk kez görüldüğü işitsel-dilsel yöntem ve ilkeleri |
4. Hafta | İşitsel-dilsel yöntemin bilimsel temeli ve güçlü-zayıf yönlerinin tartışılması |
5. Hafta | Görsel-işitsel yöntem ve ilkeleri |
6. Hafta | Görsel-işitsel yöntemin bilimsel temeli ve güçlü-zayıf yönlerinin tartışılması |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | ?Uygulamalı dilbilim? döneminin sona erme nedenleri ve ?yabancı dil eğitimi? alanının doğuşu. |
9. Hafta | Sözcelem ve edimbilim gibi çeşitli dil bilimlerinin temel ilkeleri |
10. Hafta | Sözcelem ve edimbilim gibi çeşitli dil bilimlerinin temel ilkelerinin yabancı dil eğitimi alanına katkısı ve İletişimsel yaklaşımın ortaya çıkması |
11. Hafta | İletişimsel Yaklaşımın temel ilkeleri ve dil bilimlerinin katkısı |
12. Hafta | İletişimsel Yaklaşımın temel ilkeleri ve dil bilimlerinin katkısı |
13. Hafta | Genel olarak dilbilim ve dil bilimlerinin yabancı dil öğretiminde katkısınının tartışılması |
14. Hafta | Genel olarak dilbilim ve dil bilimlerinin yabancı dil öğretiminde katkısınının tartışılması |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 30 | 136 | 230 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler. | X | ||||
2. Fransızca Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımları, alandaki uygulamalara etkisi açısından değerlendirir | X | ||||
3. Farklı metin ve söylem türlerini tanır. | X | ||||
4. Dil Bilmleri ve Fransızca Öğretmenliği alanlarını ilişkilendirir. | X | ||||
5. Bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapma becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler. | X | ||||
7. Farklı öğretim amaçlarına yönelik ders örnekleri hazırlar ve uygular. | |||||
8. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
9. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bir bilimsel araştırma gerçekleştirir ve araştırmasını metinleştirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek