FDÖ641 - DİLBİLİM ve FRANSIZCA ÖĞRETİMİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİLBİLİM ve FRANSIZCA ÖĞRETİMİ I FDÖ641 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. İrem Onursal Ayırır 
Dersin amacıDilbilim ve dilbilimlerinin yabancı dil öğretimi alanına katkısını öğretmek amacıyla işitsel-dilsel, işitsel-görsel yöntemler ve İletişimsel yaklaşımın ilkelerinin incelenmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dilbilimin yabancı dil öğretimini etkilemeden önce dil öğretiminde kullanılan yöntemlerin ilkelerini bilir ve tartışır.
  2. ?Uygulamalı dilbilim? Dilbilimin katkısının ilk kez görüldüğü işitsel dilsel ve işitsel görsel yöntemlerin ilkelerini tanır.
  3. İşitsel dilsel yöntemin temelini oluşturan Amerikan yapısalcılığının ilkeleri ve yönteme katkıları bilir ve tartışır.
  4. İşitsel dilsel yöntemin temelini oluşturan Fransız yapısalcılığının ilkeleri ve yönteme katkıları bilir ve tartışır.
  5. ?Uygulamalı dilbilim?den ?yabancı dil eğitimi?ne geçiş sürecini ve dilbilimlerinin alana katkısını bilir.
  6. Dil bilimlerinin İletişimsel yaklaşıma katkılarını bilir.
  7. Genel olarak dilbilim ve dil bilimlerinin yabancı dil öğretiminde katkısını tartışır
Dersin içeriğiDilbilgisi-çeviri yöntemi ve doğrudan yöntemin temel ilkeleri
İşitsel-dilsel ve görsel-işitsel yöntemlerde dilbilimin katkısı
İletişimsel yaklaşımda dilbilimin ve dil bilimlerinin katkıları 
KaynaklarBoyer, H. (1993) Nouvelle introduction à la didactique du français langue étrangère, Paris: CLE International.
Coste, D. (1994) Vingt ans dans l'évolution de la didactique du français langues (1968-1988), Paris: Crédif, Hatier.
Germain, C. (1993) Évolution de l'enseignement des langues: 5000 ans d'histoire, Paris: CLE International. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDilbilimin yabancı dil öğretimini etkilemeden önce dil öğretiminde kullanılan yöntemler
2. HaftaDilbilimin yabancı dil öğretimi alanına girişi ve ?uygulamalı dilbilim? alanının doğuş süreci.
3. HaftaDilbilimin katkısının ilk kez görüldüğü işitsel-dilsel yöntem ve ilkeleri
4. Haftaİşitsel-dilsel yöntemin bilimsel temeli ve güçlü-zayıf yönlerinin tartışılması
5. HaftaGörsel-işitsel yöntem ve ilkeleri
6. HaftaGörsel-işitsel yöntemin bilimsel temeli ve güçlü-zayıf yönlerinin tartışılması
7. HaftaAra sınav
8. Hafta?Uygulamalı dilbilim? döneminin sona erme nedenleri ve ?yabancı dil eğitimi? alanının doğuşu.
9. HaftaSözcelem ve edimbilim gibi çeşitli dil bilimlerinin temel ilkeleri
10. HaftaSözcelem ve edimbilim gibi çeşitli dil bilimlerinin temel ilkelerinin yabancı dil eğitimi alanına katkısı ve İletişimsel yaklaşımın ortaya çıkması
11. Haftaİletişimsel Yaklaşımın temel ilkeleri ve dil bilimlerinin katkısı
12. Haftaİletişimsel Yaklaşımın temel ilkeleri ve dil bilimlerinin katkısı
13. HaftaGenel olarak dilbilim ve dil bilimlerinin yabancı dil öğretiminde katkısınının tartışılması
14. HaftaGenel olarak dilbilim ve dil bilimlerinin yabancı dil öğretiminde katkısınının tartışılması
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü30136230

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler.    X
2. Fransızca Öğretimindeki yöntem ve yaklaşımları, alandaki uygulamalara etkisi açısından değerlendirir    X
3. Farklı metin ve söylem türlerini tanır.     X
4. Dil Bilmleri ve Fransızca Öğretmenliği alanlarını ilişkilendirir.    X
5. Bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapma becerisine sahiptir.    X
6. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler.    X
7. Farklı öğretim amaçlarına yönelik ders örnekleri hazırlar ve uygular.     
8. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X
9. Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bir bilimsel araştırma gerçekleştirir ve araştırmasını metinleştirir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek