SAN699 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER SAN699 2. Yarıyıl 2 2 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Okuma, Ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Araştırma Görevlisi Doktor H. Ceylan Karaca 
Dersin amacıÖğrencinin uzmanlaşmak istediği alanın sorunlarını daha iyi kavrayabilmesi; bu sorunların çözümü için gerekli literatür bilgisine sahip olabilmesi; ilgili literatürü eleştirel bir bakış ile değerlendirebilmesi ve yeni çözümler sunabilecek bilimsel birikime ulaşması amaçlanmaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İlgili alanın sorunlarının farkında olur.
  2. Literatür hakkında geniş bir bilgisi olur.
  3. Yayınları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
  4. Ortaya çıkacak olan yeni tartışmalı bilgilere yeni yanıtlar getirmeye çalışır ve sorular sorabilir.
  5. Görüş ve düşüncelerini kapsamlı bir halde sunabilir.
Dersin içeriğiİlgili alan hakkındaki literatürün tanınması; Bu alandaki sorunların belirlenmesi; Bu konudaki literatürün eleştirel bir bakış ile değerlendirilmesi; Soru ve sorunların çözümü için yeni yöntemlerin önerilmesi; Bu yöntemlerin var olan literatür üzerinden sınanması. 
KaynaklarSEÇİLEN KONUYLA İLGİLİ ERİŞİLEBİLİR TÜM GÜNCEL YAYINLAR VE REFERANS KİTAPLARI 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLiteratür taraması
2. HaftaLiteratür taraması
3. HaftaLiteratür tartışması ve sorunların saptanması
4. HaftaSorunların tartışılması
5. HaftaSorunların çözümü için yöntem araştırması
6. HaftaSorunların çözümü için yöntem araştırması
7. HaftaYeni yöntemlerin sınanması ve sorunların çözümüne katkısının değerlendirilmesi
8. HaftaOrtaya konan yeni yönteme göre literatür taraması
9. HaftaOrtaya konan yeni yönteme göre literatür taraması
10. HaftaYeni sonuçların tartışılması ve değerlendirilmesi
11. HaftaMetin oluşturma süreçleri
12. HaftaMetin oluşturma süreçleri
13. HaftaMetin sunumu ve tartışılması
14. HaftaMetin değerlendirilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler225
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1412168
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü32135360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.    X
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.    X
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.   X 
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.     X
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.   X  
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.  X  
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.   X 
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.    X 
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek