SAN680 - 20. YÜZYIL TÜRK SANATI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
20. YÜZYIL TÜRK SANATI II | SAN680 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Diğer: Görsel malzeme analizi; metin analizi, arşiv, kütüphane ve dijital arşiv taraması; röportaj | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Feyza Akder | |||||
Dersin amacı | 20. yüzyıl ın ikinci yarısında Türk sanatının dönemlerine ilişkin kronolojileri anlamak; 20. yüzyıl Türk sanatı kronolojisi içindeki sanatçı, siyasetçi ve yazar gibi etkili olan kişilerin sanatçıların kişiliklerinin nasıl algılandığı, sanatçı biyografileri, oto portreler, çeşitli romanlardaki sanatçı betimlerini karşılaştırarak anlatılarda sanatçının nasıl bir aktör olduğunun ortaya çıkarılması; etkin sanatçıların eserlerinin tanınması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 20. yüzyıl Türk sanatının dönemlerine ilişkin kronolojileri anlamak; 20. yüzyıl Türk sanatı kronolojisi içindeki sanatçı, siyasetçi ve yazar gibi etkili olan kişilerin sanatçıların kişiliklerinin nasıl algılandığı, sanatçı biyografileri, oto portreler, çeşitli romanlardaki sanatçı betimlerini karşılaştırarak anlatılarda sanatçının nasıl bir aktör olduğunun ortaya çıkarılması; etkin sanatçıların eserlerinin tanınması. | |||||
Kaynaklar | Barbara Caine (2019). Biyografi ve Tarih. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Rubén A. Gaztambide-Fernández (2008). "The Artist in Society: Understandings, Expectations, and Curriculum Implications". Curriculum Inquiry, Vol. 38, No. 3, pp. 233-265. Hamza İnanç (2005). Kuzey İpek Yolu'nda Son Kervancının Oğlu. Ankara: Sanat Yapım Yayıncılık. Sula Bozis&Seza Sinanlar Uslu (2019). Ivy Stangali. İstanbul: YKY. Melda Kaptana (2003). Ben Bir Bizans Bahçesinde Büyüdüm. İstanbul: YKY. Melda Kaptana (2008). Galeri'stler 70'lerin Sanat Ortamı. İstanbul: YKY. Turan Erol (2011). Gözlerinden Öperim - Turan Erol'a Mektuplar. İstanbul: Sel Yayıncılık. Ahu Antmen (2007). Hale Tenger ? İçerdeki Yabancı. İstanbul: YKY. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması, ders boyunca işlenecek konuların kısaca ele alınması, ders materyallerinin açıklanması. |
2. Hafta | Biyografi yazımının tarih bilimi içindeki yeri ve sanat tarihi yazımı ile ilişkisi, Türkiye'de sanat tarihi yazımı. |
3. Hafta | 1950-1970 yılları arasında Türk sanatındaki önemli gelişmeler, etkinlikler ve tartışmalar |
4. Hafta | Sanatçıların 18. yüzyıldan itibaren nasıl tanımlandıkları konusunu farklı makaleler üzerinden tartışma. |
5. Hafta | Gözlerinden Öperim: Turan Erol'a Mektuplar kitabının incelenmesi ve üzerine tartışma |
6. Hafta | İsmail Altınok'un Bir Ressamın Notları: Türk Resminin Sorunları adlı kitabı üzerine tartışma |
7. Hafta | Öğrenci sunumu-ödevi 1: İncelenen kitapların tarih yazımı ve biyografi öğeleri açılarından karşılaştırılmaları. |
8. Hafta | Emel Koç'un Alyoşa adlı kitabının incelenmesi ve tartışılması |
9. Hafta | Melda Kaptana'nın Ben Bir Bizans Bahçesi'nde Büyüdüm'ü üzerine tartışma |
10. Hafta | Öğrenci sunumları-ödevi 2: İncelenen kitapların karşılaştırılması ve haklarında tartışma. Öğrencilerin yazacakları biyografi hakkında ilk taslaklarını sınıfa sunmaları, genel tartışma, konuların geliştirilmesi. |
11. Hafta | Literatür taraması sırasında karşılaşılan makale, kitap ve belgelerin sınıfla paylaşılması, genel tartışma. |
12. Hafta | Literatür taraması sırasında karşılaşılan makale, kitap ve belgelerin sınıfla paylaşılması, genel tartışma. |
13. Hafta | Literatür taraması sırasında karşılaşılan makale, kitap ve belgelerin sınıfla paylaşılması, genel tartışma. |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 33 | 63 | 220 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek