SAN676 - ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI II | SAN676 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Görsel malzemeler üzerinde eleştiri ve tartışma, literatür taraması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Feyza Akder | |||||
Dersin amacı | II. Dünya Savaşı sonrası sanat ortamında etkin olan çağdaş sanat akımlarından bir ya da birkaçı üzerinde bilgi sahibi olmak; sanatçılar, eserler, eleştiri ve tartışmaları incelemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1950 sonrası kültür ve sanat ortamı içinde Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'nde oluşan kuramlar, sanat akımları, sorunlar ve sanatçılar. | |||||
Kaynaklar | Donald Kuspit. (2018). Sanatın Sonu (çev. Yasemin Tezgiden). İstanbul: Metis Yayınları. Serge Guilbaut. (2021). New York Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı? (çev. Elif Gökteke). İstanbul: Sel Yayıncılık. Walter Benjamin (2004). Pasajlar (çev. Ahmet Cemal). Istanbul: YKY Yayınları. Janet Wolff (2000). Sanatın Toplumsal Üretimi (çev. Ayşegül Demir). İstanbul: Özne Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | II. Dünya Savaşı Sonrasında Sanatın Görünümü |
2. Hafta | Belirlenen Akımlar Doğrultusunda Araştırma |
3. Hafta | Kaynak ve Makale Okumaları |
4. Hafta | Belirlenen Akımların Tanıtımı |
5. Hafta | Belirlenen Akımların Tanıtımı |
6. Hafta | Belirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri |
7. Hafta | Belirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri |
8. Hafta | Belirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri |
9. Hafta | Belirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri |
10. Hafta | Öğrenci Sunumları |
11. Hafta | Öğrenci Sunumları |
12. Hafta | Öğrenci Sunumları |
13. Hafta | Öğrenci Sunumları |
14. Hafta | Genel Tartışma |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 25 |
Sunum | 4 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 37 | 33 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek