SAN676 - ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI II SAN676 Bahar 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Görsel malzemeler üzerinde eleştiri ve tartışma, literatür taraması  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğretim Üyesi Feyza Akder 
Dersin amacıII. Dünya Savaşı sonrası sanat ortamında etkin olan çağdaş sanat akımlarından bir ya da birkaçı üzerinde bilgi sahibi olmak; sanatçılar, eserler, eleştiri ve tartışmaları incelemek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'nde ortaya çıkan çağdaş sanat akımları ve sanatçılarına ilişkin inceleme, araştırma ve eleştiri yapar.
  2. Hazırladığı ödevlerle belirlenen bir konuyu sunar ve yazılı hale getirir.
Dersin içeriği1950 sonrası kültür ve sanat ortamı içinde Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'nde oluşan kuramlar, sanat akımları, sorunlar ve sanatçılar. 
KaynaklarDonald Kuspit. (2018). Sanatın Sonu (çev. Yasemin Tezgiden). İstanbul: Metis Yayınları.
Serge Guilbaut. (2021). New York Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı? (çev. Elif Gökteke). İstanbul: Sel Yayıncılık.
Walter Benjamin (2004). Pasajlar (çev. Ahmet Cemal). Istanbul: YKY Yayınları.
Janet Wolff (2000). Sanatın Toplumsal Üretimi (çev. Ayşegül Demir). İstanbul: Özne Yayınları. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaII. Dünya Savaşı Sonrasında Sanatın Görünümü
2. HaftaBelirlenen Akımlar Doğrultusunda Araştırma
3. HaftaKaynak ve Makale Okumaları
4. HaftaBelirlenen Akımların Tanıtımı
5. HaftaBelirlenen Akımların Tanıtımı
6. HaftaBelirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri
7. HaftaBelirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri
8. HaftaBelirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri
9. HaftaBelirlenen Akımların Sanatçıları ve Eserleri
10. HaftaÖğrenci Sunumları
11. HaftaÖğrenci Sunumları
12. HaftaÖğrenci Sunumları
13. HaftaÖğrenci Sunumları
14. HaftaGenel Tartışma
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler425
Sunum425
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje000
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3733180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.   X 
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.  X  
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.  X  
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.   X  
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.    X 
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.   X 
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.  X  
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.   X  
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek