SAN654 - OSMANLI SANATI ARŞAŞTIRMA YAZILI ve GÖRSEL BELGELER II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSMANLI SANATI ARŞAŞTIRMA YAZILI ve GÖRSEL BELGELER II SAN654 Bahar 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Doktor Öğretim Üyesi Ünal Araç 
Dersin amacıBu dersin sonunda öğrenci yaşadığı ve çevresindeki bir yerleşime hangi gözle nasıl bakılacağını öğrenir. Bir kentin kültürünü oluşturan mimari yapılar, müzik ve folklor, el sanatları yemek kültürü ve kente hizmet edenleri bir bütün halinde kavrar. Sanat yapılarına müzelere, doğal ve kültürel çevreye daha duyarlı davranmayı ilke edinir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Şehircilik çalışmalarının bir bütün olduğu öğrenilir.
  2. Bilimsel bir çalışmanın arşiv kaynaklarının doğru kullanılması yoluyla olduğu öğrenilir.
  3. Bireyler ve kent arasındaki aitlik duygusu kurulmaya çalışılır.
  4. Kente ait özelliklerin nasıl simgeleştirildiği kavranır.
  5. Kentlerin Anadolu kültürleriyle nasıl beslendiği öğrenilir.
Dersin içeriğiŞehircilik ile ilgili kelime ve kavramlar tartışılır.
Kente hizmet eden sanat ve yapıt patronlarının faaliyetlerinden söz edilir.
Hangi kriterler kapsamında kent olgusu özelliği kazanılacağı irdelenir.
Seçilen örnek kentler karşılaştırılmalı olarak incelenir.
Kentlerle müzeler arasında bağlantı kurulur. 
KaynaklarAKSEL, Bahar (2000) Kent Araştırmaları Bibliyografyası, İstanbul.;
CERASİ, Maurice (1999) Osmanlı kentleri, İstanbul.;
KILIÇBAY, M. Ali,(1993) Şehirler ve kentler, İstanbul.;
TUĞLACI, Pars (1985) Osmanlı şehirleri, İstanbul. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma. Kent ve kent yaşamıyla ilgili tanım ve kavramlar.
2. HaftaKent olgusu, kentleşme ve iskan politikası
3. HaftaKentin açık ve kapalı yaşama mekanları
4. HaftaKozmopolitlik ve kent kültürüne yansıması
5. HaftaKentlerin bazı açılardan gruplandırılması
6. HaftaÖğrenci Sunumları
7. HaftaKente hizmet edenler: baniler, zanaatkarlar, sanatçılar
8. HaftaKentin geçim kaynakları
9. HaftaTarihsel çevre ve korumacılık bilinci
10. HaftaRestorasyon ve yapılara işlev verilmesi
11. HaftaDoğal ve kültürel sit alanları
12. HaftaTarihsel çevre ile ilgili kurum ve kuruluşlar
13. HaftaAra sınav
14. HaftaUNESCO ve Türkiye'den dünya kültür miras listesine giren alan ve yapılar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12626
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü32102180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.   X 
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.    X
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.   X 
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.    X
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.    X 
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.   X 
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.   X 
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.    X 
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek