SAN641 - İSLAM RESİM SANATINDA İKONOGRAFİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İSLAM RESİM SANATINDA İKONOGRAFİ I SAN641 Güz 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Seminer, görsel malzemenin çözümlenmesi  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Tülün Değirmenci Tural 
Dersin amacıÖğrencinin İslam görsel kültürünü tematik açıdan tanıması, tasvir örneklerini tarihi bağlamı içinde kavrayıp tartışması, temel sorunsallarını bilimsel yayınları kullanarak öğrenmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu konudaki bilimsel literatüre hakim olması beklenir.
  2. İslam dünyasında yaygınlaşmış mitolojik-edebi anlatıların kimilerini öğrenmesi beklenir.
  3. İmgeleri tarihi bağlamında analiz edebilmesi beklenir.
  4. Mitolojik anlatıların tasvirlerle bağlantısını kurabilmesi beklenir.
Dersin içeriğiİslam görsel kültürünün temel kavramları ve konuları, imgelerin canlandırdıkları anlatılarla içerik ilişkileri, görsel sanat ürünlerinin temalarının seçimi ve çeşitlenmesi tanıtıcı yayınlar. 
KaynaklarAnd, M. (1998). Minyatürlerle Osmanlı-İslâm Mitologyası, İstanbul.;
Bağcı, S., Çağman, F., Renda, G., Tanındı, Z. (2006). Osmanlı Resim Sanatı, İstanbul.;
Sanat Tarihinde İkonografik Araştıırmalar. Güner İnal?a Armağan (1993). Ankara.;
Wittkower, Rudolf (1977). Allegory and the Migration of Symbols, New York.;
İlgili makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, yayınların tanıtılması
2. Haftaİslam görsel kültürünün başlıca temaları
3. HaftaResimleri tematik açıdan besleyen diğer gelenek ve anlatımlar
4. HaftaTarihi, dini ve edebi eserlerin resimleri arasındaki etkileşim
5. HaftaBelirli temaların kronolojik ve coğrafi farklar bağlamında değişip çeşitlenmesi
6. HaftaÜslup ve ikonografi arasındaki bağlantılar
7. HaftaKopyacılık ve özgünlük kavramlarının değişen anlamları
8. HaftaEdebiyat anlatılarının resimlenmesi-Örnekler
9. HaftaDestan anlatılarının resimlenmesi-Örnekler
10. HaftaTarihi metinlerin resimlenmesi-Örnekler
11. HaftaDini metinlerin resimlenmesi-Örnekler
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler425
Sunum425
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje000
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3733180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.   X 
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.    X
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.X    
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.    X 
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.   X 
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.   X 
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.    X 
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek