SAN640 - İSLAM TASVİR SANATI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İSLAM TASVİR SANATI II SAN640 Bahar 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Seminer, Görsel malzemenin çözümlenmesi  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Tülün Değirmenci Tural 
Dersin amacıÖğrencinin İslam tasvir sanatı örneklerini tarihi bağlamı içinde kavraması, temel sorunsallarını bilimsel yayınları kullanarak öğrenmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İslam tasvir sanatı örneklerini bilmesi beklenir.
  2. Bu alanın sanat tarihi yazımını tanıması beklenir.
  3. Tasvir örneklerini tarihi kültürel bağlamında analiz edebilmesi beklenir.
  4. Mitolojik anlatıların tasvirlerle bağlantısını kurabilmesi beklenir.
Dersin içeriğiİslam dünyasında 15-18. yüzyıllar arasında farklı malzeme ve tekniklerde üretilmiş olan tasvirler (özellikle kitap resimleri), tanıtıcı yayınlar aracılığıyla tartışılır. 
KaynaklarLentz, T. W., G. D. Lowry, (1989). Timur and the Princely Vision, Los Angeles, CA-Washington, DC.;
Thompson, J, S. R. Canby, Ed. (2003). Hunt forParadise: Court Arts of Safavid Iran 1501-1576,Milano.;
Bağcı, S, F. Çağman, G. Renda, Z. Tanındı. (2012) Osmanlı Resim Sanatı, İstanbul;
İlgili makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, yayınların tanıtılması
2. Hafta15. yüzyıl tarih ve destan tasvirleri
3. Hafta15. yüzyıl edebi anlatıların tasvirleri
4. HaftaÖğrenci sunumları
5. HaftaSafavi saray kültürü: Edebiyat ve resim
6. Hafta17. yüzyıl Safavi albüm resimleri ve duvar resmi
7. HaftaÖğrenci sunumları
8. HaftaOsmanlı tasvir sanatı: Portre yapımı
9. HaftaOsmanlı tasvir sanatı: Tarihin resimlenmesi
10. HaftaOsmanlı tasvir sanatı: Albüm resimleri ve yeni eğilimler
11. HaftaÖğrenci sunumları
12. Hafta16-17. yüzyıl Babürlü tasvir sanatı
13. Hafta18-19. yüzyıl Kacar tasvir sanatı
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler425
Sunum425
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje000
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3733180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.   X 
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.    X
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.X    
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.    X 
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.   X 
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.   X 
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.    X 
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek