SAN624 - BİZANS KÜÇÜK EL SANATLARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİZANS KÜÇÜK EL SANATLARI II | SAN624 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sema Doğan | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, 8.-15. yüzyıllar arasında Orta ve Geç Bizans küçük el sanatlarının gelişimini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 8.-15. yüzyıllar arasında Orta ve Geç Bizans küçük el sanatlarında mimari plastik, fildişi, seramik, maden, cam, sikke, mühür, mücevher, kumaş gibi türlerin incelenmesi atölyelerin tanıtılması üslup gelişiminin incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Daim, F. (Ed.) (2010). Byzanz. Pracht und Alltag. Römisch-Germanisches Zentralmuseum. Evans, H. C., W. D. Wixom (1997). The Glory of Byzantium. New York: The Metropolitan Museum of Art. Evans, H. C. (2004). Byzantium. Faith and Power (1261-1557). New York: The Metropolitan Museum of Art. Fıratlı,N. C. Metzger, A. Pralong, J.-P. Sodini (1990). La Sculpture Byzantine Figurée Au Musée Archéologique D?Istanbul. Paris: Collège de France. Mathews, T.F. (1998). The Art of Byzantium. London: The Everyman Art Library. Rodley, Lyn (1994). Byzantine Art and Architecture. Cambridge. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında türler, malzeme ve teknik özellikler |
2. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında üretim merkezleri, baniler ve işlev ilişkisi |
3. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında araştırmalar ve yayınların incelenmesi |
4. Hafta | Genel okumalar üzerine tartışma |
5. Hafta | Genel okumalar üzerine tartışma |
6. Hafta | Sunum |
7. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında seçilecek bir grup eser (fildişi, maden, seramik, cam vd.) üzerine araştırma |
8. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında seçilecek bir grup eser üzerine araştırma |
9. Hafta | Okumalar üzerine tartışma |
10. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında seçilecek bir grup eser üzerine sunum ve tartışma |
11. Hafta | Sunum |
12. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında seçilecek bir grup eser (fildişi, maden, seramik, cam vd.) üzerine araştırma |
13. Hafta | Orta ve Geç Bizans Dönemi küçük el sanatlarında seçilecek bir grup eser üzerine araştırma |
14. Hafta | Okumalar üzerine tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | 3 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 35 | 49 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek