SAN619 - BİZANS SANATINDA BÖLGE ARAŞTIRMALARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİZANS SANATINDA BÖLGE ARAŞTIRMALARI I SAN619 Güz 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Araştırma Görevlisi Doktor H. Ceyan Karaca 
Dersin amacıAnadolu'nun belirli bir coğrafi bölgesinin (Asia, Karia, Lykia, Kapadokya vd.) Erken Ortaçağ kültür bütünü halinde tanımlanmaya çalışılır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Anadolu'nun Ortaçağ'daki siyasi ve idari bölümlenmesine göre seçilen bölge hakkında bilgilenmiş olur.
  2. Bölgenin tarihi-coğrafyasını tanımlayabilir.
  3. Seçilen bölgedeki sanat eserlerini plan, malzeme-teknik açılarından belirleyebilir.
  4. Seçilen bölgedeki eserleri yerinde inceleyip, yorumlayabilir.
  5. Ele alınan eserleri Sanat Tarihi disiplini içinde değerlendirebilir.
Dersin içeriğiSeçilen bölge hakkında dönem kaynağı ve yayın taraması; Seçilen eserlerin plan, teknik-malzeme özelliklerinin tanınması; Belirlenen bölgedeki eserlerin yerinde incelenebilmesi;
Mimari ve anıtsal duvar resim örneklerinin Sanat Tarihi disiplini açısından yorumlanması. 
KaynaklarAran, B. (1970). Anadolu'da Roma Mimarisi, Plan Bakımından Bölgesel Özellikler Üzerine bir Araştırma. İstanbul: İTÜ Mim. Fak. Yay.; Restle-Hild. (1984). Tabula İmperii Byzantini, Österreichische Akademie der Wissenschaften.; Rodley, Lyn. (2010). Cave Monasteries of Byzantine Cappadocia, Cambridge University Press.; Zgusta, L. (1978). Kleinasiatische Ortsnamen. Heilderberg:Universitätsverlag. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBizans sanatının Ortaçağ'daki idari, politik ve sanatsal durumu
2. HaftaBizans sanatının Ortaçağ'daki idari, politik ve sanatsal durumuna göre seminer için bölge seçimi
3. HaftaBölge seçimine göre tarihi coğrafyanın tanımlanması
4. HaftaKonu seçimine yönelik seyahatname ve yayınların tartışılması
5. HaftaSeçilen bölgenin mimari (malzeme-teknik) açıdan incelenmesi
6. HaftaSeçilen bölgenin mimari (malzeme-teknik) açıdan incelenmesi
7. HaftaSeçilen bölgenin mimari (malzeme-teknik) açıdan incelenmesi
8. HaftaKonuların eleştirisi, tartışılması
9. HaftaKonuların eleştirisi, tartışılması
10. HaftaKonunun incelemesi
11. HaftaKonunun incelemesi
12. HaftaKonunun incelemesi
13. HaftaKonunun incelemesi
14. HaftaÖğrenci sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12222
Toplam İş Yükü3189180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.    X
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.    X
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.    X
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.    X 
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.    X
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.    X
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.    X 
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek