İLT611 - MEDYA ÇALIŞMALARI ve ELEŞTİREL TEORİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MEDYA ÇALIŞMALARI ve ELEŞTİREL TEORİ | İLT611 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Emek Çaylı Rahte | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, eleştirel teoriyi temel metinleri aracılığıyla ele almak ve eleştirel teorinin medyayı ele alış yaklaşımını ortaya koymaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, eleştirel teorinin temel metinleri, düşünürleri ve bu teorinin medya ile ilişkisi konu alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | Arendt, H (1994) İnsanlık Durumu. İletişim. Benhabib, S. (2005) Eleştiri, Norm ve Ütopya. İstanbul: İletişim. Benjamin, W. (2009). Pasajlar. Yapı Kredi Yayınları. Habermas, J (1997). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü. İstanbul: İletişim Horkheimer, M. (2002) Critical Theory: Selected Essays. New York: Continuum. Horkheimer, M. (2010) Akıl Tutulması. Çev. O. Koçak. İstanbul: Metis. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Marx Okumaları: Grundrisse, Alman İdeolojisi |
3. Hafta | Eleştirel Teorinin Temelleri |
4. Hafta | Frankfurt Okulu: Diyalektik İmgelem: I, II, III. Bölümler |
5. Hafta | Frankfurt Okulu: Diyalektik İmgelem: 4,5,6. Bölümler |
6. Hafta | Frankfurt Okulu: Diyalektik İmgelem: 7, 8. Bölümler |
7. Hafta | Frankfurt Okulu ve Dil, Kültür, İletişim ve |
8. Hafta | Horkheimer&Adorno |
9. Hafta | Herbert Marcuse & Walter Benjamin |
10. Hafta | Habermas: kamusallığın yapısal dönüşümü |
11. Hafta | Arendt: İnsanlık Durumu |
12. Hafta | Edebiyat eleştirisi: Leo Löwenthal ve edebiyat/medya çalışmaları |
13. Hafta | Eleştirel teorinin yeni gündemleri |
14. Hafta | Sunuşlar ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 4 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 56 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | X | ||||
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | X | ||||
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek