İLT611 - MEDYA ÇALIŞMALARI ve ELEŞTİREL TEORİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MEDYA ÇALIŞMALARI ve ELEŞTİREL TEORİ İLT611 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Emek Çaylı Rahte  
Dersin amacıBu dersin amacı, eleştirel teoriyi temel metinleri aracılığıyla ele almak ve eleştirel teorinin medyayı ele alış yaklaşımını ortaya koymaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. - Eleştirel teoriyi kavrayabilecek,
  3. -Eleştirel teoriyi diğer teorilerle karşılaştırarak kuramsal bir tartışma geliştirebilecek,
  4. - Eleştirel teoriyi temel metinleri, ve düşünürleri ve ekolleri üzerinden tartışabilecek,
  5. - Eleştirel teorinin medya ile ilişkisini değerlendirebilecek,
  6. - Eleştirel teori ve medya ilişkisinin ne olması gerektiğine ilişkin perspektifler üretebilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, eleştirel teorinin temel metinleri, düşünürleri ve bu teorinin medya ile ilişkisi konu alınacaktır.  
KaynaklarArendt, H (1994) İnsanlık Durumu. İletişim.
Benhabib, S. (2005) Eleştiri, Norm ve Ütopya. İstanbul: İletişim.
Benjamin, W. (2009). Pasajlar. Yapı Kredi Yayınları.
Habermas, J (1997). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü. İstanbul: İletişim
Horkheimer, M. (2002) Critical Theory: Selected Essays. New York: Continuum.
Horkheimer, M. (2010) Akıl Tutulması. Çev. O. Koçak. İstanbul: Metis.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaMarx Okumaları: Grundrisse, Alman İdeolojisi
3. HaftaEleştirel Teorinin Temelleri
4. HaftaFrankfurt Okulu: Diyalektik İmgelem: I, II, III. Bölümler
5. HaftaFrankfurt Okulu: Diyalektik İmgelem: 4,5,6. Bölümler
6. HaftaFrankfurt Okulu: Diyalektik İmgelem: 7, 8. Bölümler
7. HaftaFrankfurt Okulu ve Dil, Kültür, İletişim ve
8. HaftaHorkheimer&Adorno
9. HaftaHerbert Marcuse & Walter Benjamin
10. HaftaHabermas: kamusallığın yapısal dönüşümü
11. HaftaArendt: İnsanlık Durumu
12. HaftaEdebiyat eleştirisi: Leo Löwenthal ve edebiyat/medya çalışmaları
13. HaftaEleştirel teorinin yeni gündemleri
14. HaftaSunuşlar ve genel değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler150
Sunum430
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.    X 
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.    X 
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.   X  
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X 
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X 
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X 
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X  
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.    X
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.  X  
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek