İLT614 - FİLMSEL ANLATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİLMSEL ANLATI İLT614 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Çağla Karabağ  
Dersin amacıBu dersin amacı, sinematografi, mizansen, anlatı, karakterler ve kurguya odaklanarak, filmin anlam yaratma sürecinin nasıl işlediğini ve bu süreçte hangi mekanizmaların ortaya çıktığını çözümlemektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. Sinematografi ve mizansenin temel kavramlarını açıklayabilecek,
  3. Filmlerin görsel ve anlatısal öğelerini çözümleyebilecek,
  4. Bu öğeleri birbiriyle ilişkilendirebilecek,
  5. Farklı filmsel anlatıları birbiriyle karşılaştırabilecek,
  6. Anlamın nasıl inşa edildiğinden hareketle, filmlerde ideolojinin nasıl işlediği konusunda tartışmalar yapabilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, filmlerin görsel ve anlatısal öğeleri ile bunlar aracılığıyla nasıl anlam yaratıldığı konu edilecektir.  
KaynaklarBordwell, D. & Thompson, K. (2009). Film Sanatı. Ertan Yılmaz ve Emrah Suat Onat (Çev.). Ankara: De Ki.

Brown, B. (2005). Sinematografi: Kuram ve Uygulama. Selçuk Taylaner (Çev.). İstanbul: Hil.

Mascelli, J. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi. Hakan Gürses. (Çev.). Ankara: İmge.

Monaco, J. (2001). Bir Film Nasıl Okunur?. Ertan Yılmaz (Çev.). İstanbul: Oğlak.

Vardar, B. (2000). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri. İstanbul: Beta. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaFilmsel anlatı kavramı
3. HaftaMizansen ve çerçeve düzenleme
4. HaftaÇekim, sahne ve sekans kavramları
5. HaftaÇekim ölçekleri, kamera açıları, kamera hareketleri
6. HaftaObjektifler ve alan derinliği
7. HaftaIşık ve aydınlatma
8. HaftaRenk, ses, müzik ve efekt
9. HaftaKurgu
10. HaftaZaman ve mekân
11. HaftaOyunculuk
12. HaftaYapısalcılık ve anlatı çözümlemesi
13. HaftaGöstergebilim ve biçimsel çözümleme
14. HaftaSunuşlar ve genel değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.   X  
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.    X 
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.    X 
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.   X  
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X 
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X  
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.    X
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. X   
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek