TDE688 - METİNLERARASI İLİŞKİLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
METİNLERARASI İLİŞKİLER | TDE688 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin metinlerarası ilişkiler kuramını öğrenmesini sağlamak, bu kuramla metin çözümlemeyi öğretmek, 19. ve 20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkileri tespit etmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Metin kavramı üzerine okumalar Metinlerarası ilişkiler kuramına dair okumalar 19. yüzyıl sonrası Türk edebiyatından metin çözümlemeleri | |||||
Kaynaklar | AKTULUM, Kubilay (2000) Metinlerarası İlişkiler, Ankara: Öteki Yayınevi. AKTULUM, Kubilay (2002) Kopuk Yazı Kopuk Yapıt, Ankara: Öteki Yayınevi. AKTULUM, Kubilay (2004) Parçalılık/Metinlerarasılık, Ankara: Öteki Yayınevi. AYATA ŞENÖZ, Canan (2005) Metindilbilim ve Türkçe, İstanbul: Multilingual. BAHTİN, Mikhail (2001) Karnavaldan Romana: Edebiyat Teorisinden Dil Felsefesine Seçme Yazılar (Çeviren: Cem Soydemir, Derleyen ve Önsöz: Sibel Irzık), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. BARTHES, Roland (1989) Yazının Sıfır Derecesi (Çeviren: Tahsin Yücel), İstanbul: Metis Yayınları. BARTHES, Roland (2006) Yazı Üzerine Çeşitlemeler Metnin Hazzı (Çeviren: Şule Demirkol), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. ECO, Umberto (1992) Açık Yapıt (Çeviren: Yakup Şahan), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. GÖKALP ALPASLAN, Gonca (2002) XIX. Yüzyıl Yazılı Anlatılarında Sözlü Kültür Etkileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. GÖKALP ALPASLAN, Gonca.... |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, kaynaklar |
2. Hafta | Metinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar |
3. Hafta | Metinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar |
4. Hafta | Metinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar |
5. Hafta | Metinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar |
6. Hafta | 19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Namık Kemal |
7. Hafta | 19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Ahmet Mithat |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | 19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Recaizade Mahmut Ekrem |
10. Hafta | 19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler. Halit Ziya |
11. Hafta | 20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Nazım Hikmet |
12. Hafta | 20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Yaşar Kemal |
13. Hafta | 20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Haldun Taner |
14. Hafta | 20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Behçet Necatigil |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 37 | 45 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X | ||||
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek