YTÖ614 - YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SEMİNERİ YTÖ614 Bahar 0 2 0 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Nazmiye TOPÇU TECELLİ 
Dersin amacıÖğrenciye Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik çeşitli konularda seminer verebilecek derecede bilgi ve beceri kazandırıp alana hakim olmasını sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. -alana hakim olabilme aşamasında temel konular üzerinde bilgi sahibi olur.
  3. -bilgi sahibi olduğu konularda farklı bakış açılarından yorum yapabilir.
  4. -alandaki farklı görüşleri tartışıp sentez yapabilir.
  5. -çalışmalarını bilimsel bir bakış açısı ile sunabilir.
Dersin içeriğiYabancı dil öğretiminin çeşitli konularında araştırmalar yapmak; önceden yapılan araştırma ve çalışmaları karşılaştırmak. 
KaynaklarYaylı, D. & Y. Bayyurt (Edt.). Yabancılara Türkçe Öğretimi:Politika, Yöntem ve Beceriler. Ankara:Anı Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi: Dil Pasaportu, Dil Biyografisi ve Dil Dosyası. Ankara: pegem yayıncılık.
Demircan, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Ekin Eğitim, Yayıncılık ve Dağıtım.
Değişik makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
2. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
3. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
4. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
5. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
6. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
7. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
8. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
9. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
10. HaftaAra sınav
11. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
12. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
13. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
14. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
15. HaftaSeminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama12525
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12525
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü31106210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.    X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini çalışmalarında kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek