YTÖ614 - YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SEMİNERİ | YTÖ614 | Bahar | 0 | 2 | 0 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Nazmiye TOPÇU TECELLİ | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik çeşitli konularda seminer verebilecek derecede bilgi ve beceri kazandırıp alana hakim olmasını sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yabancı dil öğretiminin çeşitli konularında araştırmalar yapmak; önceden yapılan araştırma ve çalışmaları karşılaştırmak. | |||||
Kaynaklar | Yaylı, D. & Y. Bayyurt (Edt.). Yabancılara Türkçe Öğretimi:Politika, Yöntem ve Beceriler. Ankara:Anı Yayıncılık. Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi: Dil Pasaportu, Dil Biyografisi ve Dil Dosyası. Ankara: pegem yayıncılık. Demircan, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Ekin Eğitim, Yayıncılık ve Dağıtım. Değişik makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
2. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
3. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
4. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
5. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
6. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
7. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
8. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
9. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
12. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
13. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
14. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
15. Hafta | Seminer konusu üzerine çalışma yapıp tartışma ve sunum |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 31 | 106 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini çalışmalarında kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek