YLÇ601 - ÇALGI TEKNİĞİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇALGI TEKNİĞİ I YLÇ601 1. Yarıyıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Gözlem
Gösteri
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) Keman Prof.Ceylan Kabakcı,Prof.Ebru Kararağaç,Prof.Eylem Önder .Viyola- Prof.Bediz Kınıklı,Prof.Dr.Evren Bilgenoğlu.Doç.İzzet Nazlıaka,Doç.Kerem Aykal.Kontrabas-Prof.Alper Müfettişoğlu, Prof.Burak Karaağaç 
Dersin amacıİleri derecede çalgı tekniklerinin öğretilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Enstrümanının teknik ve müzikal yapısı ileri derecede olan eserlerini yorumlar.
  2. 2.Bu eserleri tanımada, öğrenmede ve sunmada kullanacağı çalışma sistemini bilir.
  3. 3. Çaldığı eserlerin ve bestecilerinin stillerini tanır, bunları akademik düzeyde sunar ve icra eder.
  4. 4.Barok, klasik, romantik ve çağdaş döneme ilişkin öğretileri geliştirip yorumlar.
  5. 5. Çalgısının tekniğini geliştirmede fikirler üretir ve uygular.
Dersin içeriğiEnstrümana yönelik İleri düzeyde, çalgı tekniklerinin öğretilmesi.  
KaynaklarDers sorumlusunun seçeceği müfredat programından seçilecek eserler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEserlerin seçilmesi,ilk okuma.
2. HaftaEserlerin teknik ve yorum çalışmaları.
3. HaftaKonser ve sınav eserlerinin belirlenmesi
4. HaftaKonser ve sınav eserlerinin belirlenmesi
5. HaftaArasınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma.
6. HaftaArasınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma.
7. HaftaArasınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma.
8. HaftaAra sınav
9. HaftaKonser eserlerine yoğunlaşma.
10. HaftaKonser eserlerine yoğunlaşma.
11. HaftaKonser eserlerine yoğunlaşma.
12. HaftaKonser eserlerine yoğunlaşma.
13. HaftaSınav(Konser) programına odaklanma.
14. HaftaSınav(Konser) programına odaklanma.
15. HaftaSınav(Konser) programına odaklanma.
16. HaftaGenel Sınav (Konser)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav175
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı125
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı175
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11616
Genel sınava hazırlanma süresi12424
Toplam İş Yükü3050180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Barok klasik romantik ve çağdaş dönemler hakkında ileri derecede teorik ve pratik bilgiye sahip olurlar    X
2. Teorik/pratik öğretileri yeni eserlerde kullanabilme bilgisine sahiptir    X
3. Enstrümanı ve diğer yaylı çalgılar hakkında tarihsel gelişimi bilir   X 
4. Enstrümanının diğer yaylı çalgılar ile olan etkileşimini bilir   X 
5. Edinilmiş bilgileri eser yorumlarken nasıl kullanması gerektiğini bilir    X
6. Alanıyla ilgili bilgileri öğretebilmek için pedagojik, psikolojik yaklaşımı bilir X   
7. Teknik ve pratik bilgilerini kullanarak solo ve oda müziği gruplarıyla performans gerçekleştirebilir    X
8. Eserlerin müzikal analizlerini yapıp yorumuna katabilecek beceriye sahiptir   X 
9. Alanıyla veya alt disiplinleriyle fikirler üretip bunları belgeleyerek paylaşabilirX    
10. Konser, proje planlayıp yönetebilir  X  
11. Sanat eseriyle ilgili görüşlerini yazabilir, tartışabilir X   
12. Bilgi beceri ve pekiştirmeler doğrultusunda eserlerine özgün yorumlar katabilir    X
13. En az bir yabancı dil kullanarak yazılı sözlü iletişim kurup tartışabilirX    
14. Sanatın, kültürün yaygınlaşması için becerilerini kullanma yetisine sahiptir    X
15. Enstrüman repertuvarının başlıca eserlerini ve değişik bestecilerin eserlerini de bilir, icra eder16)Yaylı çalgılar tarihi bilgilerini pekiştirir ve bu bilgileri geliştirip belgeler    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek