YDT702 - YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ve ÖĞRENME SOR.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ve ÖĞRENME SOR. YDT702 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Nazmiye TOPÇU TECELLİ  
Dersin amacıÖğrencilerin genel çerçevede öğrenme ve öğretme kuramlarını göz önünde bulundurarak yabancı dil öğretiminde karşılaşılan genel ve yurdumuza özel sorunların dil öğretimi kuramı yoluyla incelemelerini sağlamak ve yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi ve öğretimi sırasında karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini tartışmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit eder,
  2. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunları eleştirel açıdan inceler,
  3. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlara çözüm üretir,
  4. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunları ürettiği çözümlere yönelik uygulama ortamı oluşturur ve
  5. Yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunları dünyadaki yabancı dil öğretimi sorunlarıyla kıyaslar.
  6. Yabancı dil olarak Türkçenin yurtiçi ve yurtdışında öğretiminde ve öğreniminde görülen farklılıkları karşılaştırır, uygulamada karşılaşılan sorunları tartışır.
Dersin içeriğiGenel çerçevede öğrenme ve öğretme kuramlarını göz önünde bulundurarak yabancı dil öğretiminde karşılaşılan genel ve yurdumuza özel sorunların dil öğretimi kuramı yoluyla incelenmesi. Yabancı dil olarak Türkçenin yurtiçi ve yurtdışında öğretiminde ve öğreniminde görülen farklılıkların karşılaştırılması; sorunların tartışılması; uygun yöntemlerin denenmesi ve sonuçların analiz edilmesi.  
KaynaklarBartels, N. (Ed.) (2005). Applied Linguistics and Language Teacher Education. Boston, Springer.
Bell, D. M. (2007). Do teachers think that methods are dead? ELT Journal, 61(2), 135-143.
Borg, M. (2001). Teachers? beliefs. ELT Journal, 55(2), 186-188.
Cook, V & Wei, L., (2009). Contemporary Applied Linguistics. New York, NY: Continuum International Publishing Group.
Cook, G., & Seidlhofer, B. (1995). Principle and Practice in Applied Linguistics.
Oxford: Oxford University Press.
Donaghue, H. (2003). An instrument to elicit teachers? beliefs and assumptions. ELT Journal, 57(4), 344-351. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse giriş ve temel kavramlar
2. HaftaDil öğretiminde karşılaşılan sorunlara genel bir bakış
3. HaftaTürkiye'de geçmişten bugüne karşılaşılan yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sorunları
4. HaftaTürkiye'de geçmişten bugüne karşılaşılan yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sorunlarına çözüm üretmek
5. HaftaTürkiye'de geçmişten bugüne karşılaşılan yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğretimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama.
6. HaftaAra sınav
7. HaftaYabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan sorunlara genel bir bakış
8. HaftaTürkiye'de geçmişten bugüne karşılaşılan yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi sorunları
9. HaftaYabancı dil olarak Türkçenin yurtdışında öğretiminde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmek
10. HaftaTürkiye'de geçmişten bugüne karşılaşılan yabancı dil olarak Türkçe öğrenimi sorunlarına üretilen çözümlerin uygulamasını tartışma ve dünyadaki dil öğrenimi sorunları ve çözümleriyle kıyaslama.
11. HaftaYabancı dil olarak Türkçe öğrenim sorunlarının öğretmenlik açısından önemi
12. HaftaYabancı dil olarak Türkçe öğretim ve öğrenim sorunlarını daha iyi çözebilmek için öğretmenlerin edinmesi gereken nitelikler
13. HaftaÖğretim programlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretim ve öğrenim sorunlarını çözmedeki rolünü irdeleme
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaÖğrenci sunumları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama6530
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması6424
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü49109300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Türkçenin uluslararası nitelikte bir dil olma konumunu geliştirecek bilimsel bilgi üretir.    X
2. Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde kullanılacak metodoloji ve yöntemler geliştirmek üzere deneysel ve kuramsal çalışmalar yapar ve uygular.   X 
3. Türkçenin geçmişten günümüze başka kültürlere mensup toplumlar tarafından nasıl algılandığı ve öğrenildiği konusunda tarihsel birikim elde eder, kullanır ve yeni yaklaşımlar için değerlendirir.  X  
4. Türkiye Türkçesinin diğer lehçe ve ağızlarla ilişkisi üzerinden hareket ederek dil özellikleri bakımından birlik sağlanması için öğrenme ve öğretme yöntemleri geliştirir.   X 
5. Türkçeye uzak ve yakın dil ailelerine mensup toplumların Türkçe öğrenimlerini kolaylaştırıcı materyal ve teknikler üzerine bilimsel ve teknolojik yenilikler üretir.    X
6. Türkçenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda teknolojik araçları kullanır ve yeni teknikler geliştirir.    X
7. Türkçenin dilbilimsel ve yapısal olarak başka kültürlere mensup topluluklar tarafından kolayca öğrenilmesi için mevcut bilgi birikimine evrensel katkı sağlar.   X 
8. Türkçenin yabancı dil ya da ikinci dil olarak öğretimi ve öğrenimi konusundaki zorlukların aşılmasında medya ve kitle iletişim araçlarının kullanımı konusunda metodolojik ve kültürel-edebi ürünler ortaya koyar.    X
9. Türkçe öğrenimini kolaylaştırmak üzere yeni ders kitapları ve materyal geliştirilmesinde yöntem ve yeni içerikler geliştirir.  X  
10. Türkçenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminden, eğitimsel ve sosyal alanlarda kullanımı için gerekli teknikleri edinir, yenilerini üretir ve uygular.    X
11. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dünyada dil öğretiminde kullanılan son teknolojik ve yazılım yöntemlerini kullanır ve bu alanda yeni yöntemler geliştirir. X   
12. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde değişen dil durumları ve yöntemlerine göre yeni içerikler üretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek