YDT607 - TÜRK DİLİ BECERİ ALANLARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK DİLİ BECERİ ALANLARI I YDT607 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Eser KOCAMAN GÜRATA 
Dersin amacıBu dersin sonunda öğrenci; Dilbilgisinin, konuşma ve dinleme becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımların teorik alt yapısını öğrenir ve öğrendiklerini sınıf ortamında mikro öğretim yoluyla tatbik eder. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dilbilgisinin öğretilmesine yönelik yaklaşımları tanımlar. Konuşma becerilerinin öğretilmesine yönelik yaklaşımları tanımlar.
  2. Dinleme becerilerinin öğretilmesine yönelik yaklaşımları tanımlar.
  3. Dilbilgisinin öğretimi ile ilgili kavram ve teknikleri tanımlar.
  4. Konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili kavram ve teknikleri tanımlar.
  5. Dinleme becerilerinin öğretimi ile ilgili kavram ve teknikleri tanımlar.
  6. Dilbilgisinin öğretilmesine yönelik ders planları hazırlar.
  7. Konuşma becerilerinin öğretilmesine yönelik ders planları hazırlar.
  8. Dinleme becerilerinin öğretilmesine yönelik ders planları hazırlar.
Dersin içeriğiEğitimsel dilbilgisinin öğretimi, betimlemeli dil bilgisi, yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde dilbilgisi eğitiminin amacı, dilbilgisinin, konuşma ve dinleme becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar, kavram ve teknikler. 
KaynaklarHarmer, J. (2010). How to teach grammar. Pearson Longman.
Demirel, Ö. (1987). Yabancı Dil Öğretimi: İlkeler, Yöntemler, ve Teknikler. Ankara: Usem yayınları.
Sarıçoban, A. (2001). The teaching of language skills. Ankara: Taş yayıncılık.
Yabancı dil öğretimi dergilerinden alınan çeşitli makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitimsel dil bilgisini öğretmede kullanılan yaklaşımlar
2. HaftaEğitimsel dilbilgisi ile ilgili kavram ve teknikler
3. HaftaKonuşma becerilerinin öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
4. HaftaKonuşma becerileri ile ilgili kavram ve teknikler
5. HaftaDinleme becerilerinin öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
6. HaftaDinleme becerileri ile ilgili kavram ve teknikler
7. HaftaDil bilgisinin öğretimi üzerine mikro öğretim
8. HaftaAra sınav
9. HaftaDil bilgisinin öğretimi üzerine mikro öğretim
10. HaftaKonuşma becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim
11. HaftaKonuşma becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim
12. HaftaDinleme becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim
13. HaftaDinleme becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim
14. HaftaDinleme becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4312
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler6530
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3895210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.  X  
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.  X  
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.    X
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.   X 
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.    X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.     X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.   X 
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.  X  
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.    X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.   X 
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek