YDT607 - TÜRK DİLİ BECERİ ALANLARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ BECERİ ALANLARI I | YDT607 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Eser KOCAMAN GÜRATA | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrenci; Dilbilgisinin, konuşma ve dinleme becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımların teorik alt yapısını öğrenir ve öğrendiklerini sınıf ortamında mikro öğretim yoluyla tatbik eder. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitimsel dilbilgisinin öğretimi, betimlemeli dil bilgisi, yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde dilbilgisi eğitiminin amacı, dilbilgisinin, konuşma ve dinleme becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar, kavram ve teknikler. | |||||
Kaynaklar | Harmer, J. (2010). How to teach grammar. Pearson Longman. Demirel, Ö. (1987). Yabancı Dil Öğretimi: İlkeler, Yöntemler, ve Teknikler. Ankara: Usem yayınları. Sarıçoban, A. (2001). The teaching of language skills. Ankara: Taş yayıncılık. Yabancı dil öğretimi dergilerinden alınan çeşitli makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitimsel dil bilgisini öğretmede kullanılan yaklaşımlar |
2. Hafta | Eğitimsel dilbilgisi ile ilgili kavram ve teknikler |
3. Hafta | Konuşma becerilerinin öğretiminde kullanılan yaklaşımlar |
4. Hafta | Konuşma becerileri ile ilgili kavram ve teknikler |
5. Hafta | Dinleme becerilerinin öğretiminde kullanılan yaklaşımlar |
6. Hafta | Dinleme becerileri ile ilgili kavram ve teknikler |
7. Hafta | Dil bilgisinin öğretimi üzerine mikro öğretim |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Dil bilgisinin öğretimi üzerine mikro öğretim |
10. Hafta | Konuşma becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim |
11. Hafta | Konuşma becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim |
12. Hafta | Dinleme becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim |
13. Hafta | Dinleme becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim |
14. Hafta | Dinleme becerilerinin öğretimi üzerine mikro öğretim |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 4 | 16 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 5 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 38 | 95 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir. | X | ||||
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir. | X | ||||
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek