VBM673 - DAĞITIK YAZILIM GELİŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DAĞITIK YAZILIM GELİŞTİRME | VBM673 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Kayhan İmre | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı dağıtık sistemler hakkında öğrencilere pratik uygulamalar yaptırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Paralel programlama temelleri, ? Yazılım mimarileri, ? Yazılım bölümleme, ? Dağıtık nesne programlama, ? Dağıtık programlama araçları | |||||
Kaynaklar | ? Qing Wang, Dietmar Pfahl, David Raffo, Making Globally Distributed Software Development a Success Story, Springer, 2008 ? Sol M. Shatz, Development of Distributed Software: Concepts and Tools, Macmillan Coll, 2003 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Paralel bilgisayarlar |
3. Hafta | Paralel yedekleme |
4. Hafta | Veri organizasyonu |
5. Hafta | Paralel algoritmalar |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Paralellik ve veri işleme |
8. Hafta | Paralel programlama |
9. Hafta | Yazılım mimarileri |
10. Hafta | Yazılım bölümleme |
11. Hafta | Dağıtık nesne programlama |
12. Hafta | Dağıtık programlama araçları |
13. Hafta | Örnek Olay İncelemesi |
14. Hafta | Dönem Sonu Proje Sunumları |
15. Hafta | Dönem Sonu Proje Sunumları (devam) |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 33 | 33 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 33 | 33 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 31 | 115 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi ve Siber Güvenlik temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Şifreleme, sayısal imza, güvenlik protokolleri gibi ortak temalar ve kavramlara hakimdir. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel bilgi güvenliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar. | X | ||||
6. Bilgi güvenliği ve siber güvenlik alanının hızla geliştiğinin, güvenlik algoritmalarının ve güvenlik açıklarının ve atak tiplerinin zamanla değiştiğinin farkındadır. | X | ||||
8. Bilgi güvenliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır. | X | ||||
9. Siber güvenlik alanında terminolojiye hakimdir. | X | ||||
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek