TNP693 - DEMANS

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DEMANS TNP693 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Yavuz AYHAN, Dr. Ezgi YETİM ARSAVA 
Dersin amacıDemanslı hastaya klinik yaklaşım için gerekli bilgi ve beceri kazanımı 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Demanslı hastaya klinik yaklaşım için gerekli bilgi ve beceri kazanımı
Dersin içeriğiAlzheimer hastalığı ve diğer demans tiplerinde klinik ve nöropsikolojik ayırıcı tanı; MRG, fMRG, SPECT gibi görüntüleme yöntemlerinin demans kliniğinde kullanımı, demansa yol açan hastalıklar da genetik ve moleküler patoloji; klinik ve prevantif tedavi çalışmaları.  
Kaynaklar1. Dementia: Presentations, Differential Diagnosis,
and Nosology. Ed.: Oxman TE. and Emery VO.
Johns Hopkins Univ Pr. (2003)
2. Dementia: A. Clinical Approach. Mendez MF.
& Cummings JL. Butterworth-Heinemann Medical;
3rd edition (2003) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDemans tanı ve sınıflandırması
2. HaftaAlzheimer hastalığı-etiopatogenez
3. HaftaAlzheimer hastalığı-tanı
4. HaftaAlzheimer hastalığı-güncel ve gelecek tedaviler
5. HaftaVasküler demanslar
6. HaftaProje I
7. HaftaFrontotemporal demans-1
8. HaftaFrontotemporal demans-2
9. HaftaLewy cisimcikli demans
10. HaftaMakale saati
11. HaftaProje II
12. HaftaHızlı progresif demanslar
13. HaftaDiğer demanslar
14. Haftaİleri evre demans hastasına yaklaşım
15. HaftaGenel Sınıva Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum55
Projeler25
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama51575
Proje21530
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11919
Toplam İş Yükü5568300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.   X 
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.   X 
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur  X  
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek