TML612 - TÜRK PİYANO MÜZİĞİ LİTERATÜRÜ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK PİYANO MÜZİĞİ LİTERATÜRÜ TML612 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Diğer: Dinleti ve Analiz  
Dersin sorumlusu(ları)Öğr. Gör. Begümhan KES 
Dersin amacıCumhuriyet öncesi ve sonrası dönemlerde başlıca Türk bestecilerin piyano yapıtları hakkında bilgi kazandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Türk piyano müziği tarihi hakkında bilgi sahibi olurlar.
  2. Piyano için eser vermiş önemli Türk besteciler ve stilleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
  3. Türk piyano müziğinin önemli yapıtları hakkında bilgi sahibi olurlar.
Dersin içeriğiOsmanlı?nın piyano müziğiyle tanışması. Saray?da piyano müziği. Erken Cumhuriyet dönemi bestecileri ve piyano eserleri. 1950 sonrası Türk piyano müziği. 
Kaynaklar- Aracı, E. (2006). Donizetti Paşa - Osmanlı Sarayının İtalyan Maestrosu. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Baydar, E. K. (2010). Osmanlı?nın Avrupalı Müzisyenleri. İstanbul: Kapı Yayınları.
- İlyasoğlu, E. (1998). Çağdaş Türk Bestecileri. Pan Yayıncılık.
- Kosal, V. (2001). Osmanlı?da Klasik Batı Müziği. İstanbul: EKO Basım Yayıncılık ve Organizasyon Ltd. Şirketi.
- Uşaklıgil, H. Z. (2003). Saray ve Ötesi. Özgür Yayın Dağıtım Ltd. Şti. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiuseppe Donizetti, Franz Liszt, Sultan Abdülaziz, Sultan V. Murad, Enrico Henri Furlani
2. HaftaCemal Reşit Rey, Hasan Ferid Alnar
3. HaftaUlvi Cemal Erkin
4. HaftaAhmet Adnan Saygun
5. HaftaAhmet Adnan Saygun
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaNecil Kazım Akses, Bülent Tarcan
8. HaftaMithat Fenmen, Bülent Arel
9. Haftaİlhan Usmanbaş
10. Haftaİlhan Baran
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaMuammer Sun, İstemihan Taviloğlu, Ali Darmar
13. HaftaÖzkan Manav
14. HaftaMuhiddin Dürrüoğlu-Demiriz, Yiğit Aydın, Mahir Cetiz
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar260
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3135175

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Tarihsel müzikolojinin çalışma alanlarına yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler.   X 
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar.   X 
3. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikim üzerinden eleştirel bir bakışla müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar.    X
4. Uzmanlaştıkları alanda gerçekleştirilen etkinliklerde, bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya grup içinde sorumluluk alarak çözüm üretirler.    X
5. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar.   X 
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar. X   
7. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar.   X 
8. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler.X    
9. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar. X   
10. Bilimsel araştırma süreçlerinin tüm basamaklarında bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek