TML612 - TÜRK PİYANO MÜZİĞİ LİTERATÜRÜ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK PİYANO MÜZİĞİ LİTERATÜRÜ | TML612 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Diğer: Dinleti ve Analiz | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Begümhan KES | |||||
Dersin amacı | Cumhuriyet öncesi ve sonrası dönemlerde başlıca Türk bestecilerin piyano yapıtları hakkında bilgi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Osmanlı?nın piyano müziğiyle tanışması. Saray?da piyano müziği. Erken Cumhuriyet dönemi bestecileri ve piyano eserleri. 1950 sonrası Türk piyano müziği. | |||||
Kaynaklar | - Aracı, E. (2006). Donizetti Paşa - Osmanlı Sarayının İtalyan Maestrosu. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. - Baydar, E. K. (2010). Osmanlı?nın Avrupalı Müzisyenleri. İstanbul: Kapı Yayınları. - İlyasoğlu, E. (1998). Çağdaş Türk Bestecileri. Pan Yayıncılık. - Kosal, V. (2001). Osmanlı?da Klasik Batı Müziği. İstanbul: EKO Basım Yayıncılık ve Organizasyon Ltd. Şirketi. - Uşaklıgil, H. Z. (2003). Saray ve Ötesi. Özgür Yayın Dağıtım Ltd. Şti. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giuseppe Donizetti, Franz Liszt, Sultan Abdülaziz, Sultan V. Murad, Enrico Henri Furlani |
2. Hafta | Cemal Reşit Rey, Hasan Ferid Alnar |
3. Hafta | Ulvi Cemal Erkin |
4. Hafta | Ahmet Adnan Saygun |
5. Hafta | Ahmet Adnan Saygun |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Necil Kazım Akses, Bülent Tarcan |
8. Hafta | Mithat Fenmen, Bülent Arel |
9. Hafta | İlhan Usmanbaş |
10. Hafta | İlhan Baran |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Muammer Sun, İstemihan Taviloğlu, Ali Darmar |
13. Hafta | Özkan Manav |
14. Hafta | Muhiddin Dürrüoğlu-Demiriz, Yiğit Aydın, Mahir Cetiz |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 35 | 175 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tarihsel müzikolojinin çalışma alanlarına yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirirler. | X | ||||
2. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği araştırma yöntem ve tekniklerini yetkinlikle kullanırlar. | X | ||||
3. Uzmanlaştıkları alanda edindikleri birikim üzerinden eleştirel bir bakışla müziği çok boyutlu algılayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanırlar. | X | ||||
4. Uzmanlaştıkları alanda gerçekleştirilen etkinliklerde, bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya grup içinde sorumluluk alarak çözüm üretirler. | X | ||||
5. Gelecekte üstlenecekleri akademik/yönetsel görevler için belirli bir liderlik formasyonu kazanacak birikime sahip olurlar. | X | ||||
6. Uzmanlaştıkları alana ilişkin çalışmalarını; görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak, etkin ve doğru biçimde ve sorumluluk anlayışıyla topluma sunarlar. | X | ||||
7. Uzmanlaştıkları alana ilişkin tüm veri ve bulguları, ilişkili oldukları diğer alanlarla bütünleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
8. Uzmanlaştıkları alana ilişkin uluslararası literatürü, en az bir yabancı dili etkin biçimde kullanarak takip ederler. | X | ||||
9. Uzmanlaştıkları alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanırlar. | X | ||||
10. Bilimsel araştırma süreçlerinin tüm basamaklarında bilim etiğinin gereklerini titizlikle yerine getirirler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek