THB625 - TÜRK HALK MÜZİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK HALK MÜZİĞİ | THB625 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. F. Gülay MİRZAOĞLU SIVACI | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Türk halk müziği ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve tartışmaları açıklamak, bu alanda yapılmış öncü ve çağdaş çalışmaları değerlendirmek, halk müziği ve kültür ilişkisi bağlamında halk müziğinin anlam ve işlevlerini, yapısal ve icraya dayalı özelliklerini incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk halk müziği çalışmalarına genel bakış Halk müziği araştırmalarında kavramlar, yaklaşımlar Halk müziği-kültür ilişkisi ve müzik kültür ilişkisine dayalı öncü çalışmalar Halk müziğinin anlam ve işlevlerinin teorik ve deneysel araştırmalar yoluyla incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Ferris, William, 1997. ?Halk Şarkıları ve Kültür: George Seeger ve Alan Lomax?, (Çev. F. Gülay Mirzaoğlu) Milli Folklor, 34 (1997 Haziran): 87-93. Merriam, Alan P. 1964. The Anthropology of Music. Evaston Illinois: Northwestern University Press. Mirzaoğlu, F. Gülay. 2001. Türkülerin İşlevleri ve Zeybek Türküleri?. Türkbilig. 2001/2: 76-91. Mirzaoğlu, F. Gülay. 2005. A Turkish Folk song: The Relationships between the Story of Creation, Theme, Performance and Musical Structure?, Studia Turkologica Cracoviensia, 10: 289-296. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türk Halk Müziği İle İlgili Yapılmış Uluslar Arası Çalışmalara Bakış |
2. Hafta | Türk Halk Müziği İle İlgili Temel Kavramlar |
3. Hafta | Türk Halk Müziği İle İlgili Temel Kavramlar |
4. Hafta | Halk Müziği Ve Kültür İlişkisi: Öncü Çalışmalar |
5. Hafta | Halk müziği ve kültür ilişkisi : Örnekler ve Çözümlemeler |
6. Hafta | Halk Müziğinin Anlam ve İşlevleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Halk Müziğinin Yapısal Özellikleri |
9. Hafta | Halk Müziğinin İcra Özellikleri |
10. Hafta | Halk Müziğinin İcra ortamları ve İcracılar |
11. Hafta | Türk Halk Müziğinde Bölgesel ve Yerel Özellikler |
12. Hafta | Türk Halk Müziğinde Bölgesel ve Yerel Özellikler |
13. Hafta | Türk Halk Müziğinde Sembolik Özellikler |
14. Hafta | Türk Halk Müziğinde Yapı, Anlam ve İşlev Özellikleri Üzerine Deneysel Araştırmalar |
15. Hafta | Türk Halk Müziğinde Yapı, Anlam ve İşlev Özellikleri Üzerine Deneysel Araştırmalar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 112 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Edindiği ileri düzeydeki kültürel çözümleme becerisini kendi araştırmalarında uygular; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Edindiği ileri düzeydeki bilgileri Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı disiplinlerinden elde ettiği bilgilerle eklektik olarak geliştirir. | X | ||||
3. Dünya halkbilimi çalışmaları hakkında derinlikli bilgi sahibi olur. | |||||
4. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kültürel ve kültürler arası problemlerin çözümüne dair sunum, makale ve tez çıktıları oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini eğitim, kültür ve sanat alanındaki kültürel ekonomik, etnik, tarihi ve sosyal sorunların çözümünde kullanır. | |||||
6. Kültür bilimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde; kültürel koruma ve yaşatma, kültürel ekonomi vb. etkileşimli alanlarda kullanır. | X | ||||
7. Kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesinde liderlik veya takım üyesi rolünü üstlenerek analitik ve çözümcü işbirliği içine girer. | |||||
8. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
9. Beşerî Bilimler alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Kültürel alanda toplumsal bilinçlenme için çalışır. Medya okur-yazarlığı vb. güncel konularda danışmanlık yapar. | X | ||||
11. Evrensel kültür politikalarını bilimsel, toplumsal ve kültürel etik değerleri gözeterek tartışır, uygunluk süreçlerinde aktif rol alarak evrensel haklar çerçevesinde danışmanlık yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek