TES611 - EKOLOJİK NİŞLER ve COĞRAFİ DAĞILIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EKOLOJİK NİŞLER ve COĞRAFİ DAĞILIMLAR | TES611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Özge Erişöz Kasap, Doç. Dr. Hakan GÜR, Prof. Dr. Bülent Alten | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, ekolojik niş/tür dağılım modellemesi ile ilgili kavramsal çerçeveyi ve Wallace Platformu?nun kullanımını öğretmek ve Tek DÜNYA Tek SAĞLIK perspektifini de örnekleyecek şekilde dağılım ekolojisi projeleri geliştirme becerisi edindirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | (1) Ekolojik niş/tür dağılım modellemesi ile ilgili kavramsal çerçeve (2) Wallace Platformu?nun kullanımı (3) Tek DÜNYA Tek SAĞLIK perspektifini de örnekleyecek şekilde dağılım ekolojisi projesi geliştirme | |||||
Kaynaklar | (1) Peterson A.T., Soberón J., Pearson R.G., Anderson R.P., Martínez-Meyer E., Nakamura M., Araújo M.B. 2011. Ecological niches and geographic distributions (MPB-49). Princeton University Press. (2) Franklin J. 2010. Mapping species distributions: spatial inference and prediction. Cambridge University Press. (3) Chase J.M., Leibold M.A. 2003. Ecological niches: linking classical and contemporary approaches. University of Chicago Press. (4) Gür H. 2019. Tür Dağılım Modellemesi ile İklim Değişikliği Uygulamaları. Ekoloji ve Evrimsel Biyoloji Derneği Yayınları No. 1. http://www.ekoevo.org/wp-content/uploads/2020/04/GurH_EkoEvo_2019.pdf http://www.ekoevo.org/yayinlar/dernek-cevrimici-yayinlari/ |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Niş Kavramları |
2. Hafta | Nişler ve coğrafi dağılımlar |
3. Hafta | Uygulamada nişler ve coğrafi dağılımlar |
4. Hafta | Tür var/bulunma verileri / Wallace uygulaması |
5. Hafta | Çevresel veriler / Wallace uygulaması |
6. Hafta | Ekolojik nişleri modellemek / Wallace uygulaması |
7. Hafta | Nişlerden coğrafi dağılımlara / Wallace uygulaması |
8. Hafta | Model performansı ve öneminin değerlendirilmesi / Wallace uygulaması |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Biyolojik çeşitliliği keşfetmek |
11. Hafta | İklim değişikliğinin etkileri |
12. Hafta | Bulaşıcı hastalık coğrafyası |
13. Hafta | Dağılım ekolojisi proje sunumu |
14. Hafta | Dağılım ekolojisi proje sunumu |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 70 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 45 | 110 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İnsan ve hayvanların (evcil ve vahşi) ortaya çıkan hastalıklarıyla ilgili temel bilgi düzeyine sahiptir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası alanda etkin çok yönlü bir açıdan tek sağlık bilgisi ve anlayışına sahiptir. | X | ||||
3. Biyolojik materyali tanır, ilgilendiği biyolojik materyali izole edebilecek yöntemleri bilir, uygular. | X | ||||
4. Tek Sağlık kapsamındaki sorunlara uygun, zamanında ve bilimsel temelli çözümler geliştirebilir. | X | ||||
5. Tek Sağlık alanındaki bilimsel literatür ve güncel gelişmeleri takip edebilir. | X | ||||
6. Araştırma etiği ile ilgili bilgi sahibi olur. Bilgi, düşünce ve tecrübelerini analitik bakış açısıyla, bilimsel terminoloji kullanarak ve etik kurallar çerçevesinde aktarabilir. | X | ||||
7. Alanında veya multidisipliner kapsamdaki bir araştırmada görev alabilecek temel biyoloji ve istatistik bilgisine sahiptir. | X | ||||
8. Bilimsel tartışmaya katılabilir, kişisel ve mesleki olarak eleştirel düşünme becerisini kullanabilir. | X | ||||
9. Laboratuvar güvenliği bilgisine sahiptir. | X | ||||
10. Güncel bilgi, cihaz ve teknolojiyi kullanma yetisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek