TES611 - EKOLOJİK NİŞLER ve COĞRAFİ DAĞILIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EKOLOJİK NİŞLER ve COĞRAFİ DAĞILIMLAR TES611 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Özge Erişöz Kasap, Doç. Dr. Hakan GÜR, Prof. Dr. Bülent Alten 
Dersin amacıDersin amacı, ekolojik niş/tür dağılım modellemesi ile ilgili kavramsal çerçeveyi ve Wallace Platformu?nun kullanımını öğretmek ve Tek DÜNYA Tek SAĞLIK perspektifini de örnekleyecek şekilde dağılım ekolojisi projeleri geliştirme becerisi edindirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler bu derste: (1) Ekolojik niş/tür dağılım modellemesi ile ilgili kavramsal çerçeve hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. (2) Wallace Platformu?nun kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur. (3) Dağılım ekolojisi projeleri geliştirme hakkında beceri sahibi olur.
Dersin içeriği(1) Ekolojik niş/tür dağılım modellemesi ile ilgili kavramsal çerçeve
(2) Wallace Platformu?nun kullanımı
(3) Tek DÜNYA Tek SAĞLIK perspektifini de örnekleyecek şekilde dağılım ekolojisi projesi geliştirme 
Kaynaklar(1) Peterson A.T., Soberón J., Pearson R.G., Anderson R.P., Martínez-Meyer E., Nakamura M., Araújo M.B. 2011. Ecological niches and geographic distributions (MPB-49). Princeton University Press.
(2) Franklin J. 2010. Mapping species distributions: spatial inference and prediction. Cambridge University Press.
(3) Chase J.M., Leibold M.A. 2003. Ecological niches: linking classical and contemporary approaches. University of Chicago Press.
(4) Gür H. 2019. Tür Dağılım Modellemesi ile İklim Değişikliği Uygulamaları. Ekoloji ve Evrimsel Biyoloji Derneği Yayınları No. 1.
http://www.ekoevo.org/wp-content/uploads/2020/04/GurH_EkoEvo_2019.pdf http://www.ekoevo.org/yayinlar/dernek-cevrimici-yayinlari/ 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNiş Kavramları
2. HaftaNişler ve coğrafi dağılımlar
3. HaftaUygulamada nişler ve coğrafi dağılımlar
4. HaftaTür var/bulunma verileri / Wallace uygulaması
5. HaftaÇevresel veriler / Wallace uygulaması
6. HaftaEkolojik nişleri modellemek / Wallace uygulaması
7. HaftaNişlerden coğrafi dağılımlara / Wallace uygulaması
8. HaftaModel performansı ve öneminin değerlendirilmesi / Wallace uygulaması
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaBiyolojik çeşitliliği keşfetmek
11. Haftaİklim değişikliğinin etkileri
12. HaftaBulaşıcı hastalık coğrafyası
13. HaftaDağılım ekolojisi proje sunumu
14. HaftaDağılım ekolojisi proje sunumu
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFİNAL SINAVI

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje17070
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü45110240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İnsan ve hayvanların (evcil ve vahşi) ortaya çıkan hastalıklarıyla ilgili temel bilgi düzeyine sahiptir. X   
2. Disiplinlerarası alanda etkin çok yönlü bir açıdan tek sağlık bilgisi ve anlayışına sahiptir.   X 
3. Biyolojik materyali tanır, ilgilendiği biyolojik materyali izole edebilecek yöntemleri bilir, uygular.X    
4. Tek Sağlık kapsamındaki sorunlara uygun, zamanında ve bilimsel temelli çözümler geliştirebilir.   X 
5. Tek Sağlık alanındaki bilimsel literatür ve güncel gelişmeleri takip edebilir.   X 
6. Araştırma etiği ile ilgili bilgi sahibi olur. Bilgi, düşünce ve tecrübelerini analitik bakış açısıyla, bilimsel terminoloji kullanarak ve etik kurallar çerçevesinde aktarabilir.   X 
7. Alanında veya multidisipliner kapsamdaki bir araştırmada görev alabilecek temel biyoloji ve istatistik bilgisine sahiptir.    X
8. Bilimsel tartışmaya katılabilir, kişisel ve mesleki olarak eleştirel düşünme becerisini kullanabilir.   X 
9. Laboratuvar güvenliği bilgisine sahiptir.X    
10. Güncel bilgi, cihaz ve teknolojiyi kullanma yetisine sahip olur.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek