TES603 - BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA MODEL ORGANİZMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA MODEL ORGANİZMALAR | TES603 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Serra Örsten, Doç. Dr. İpek Baysal | |||||
Dersin amacı | Model organizmalar hakkında genel bilgiye sahip olmak ve belirli model organizmaların çalışma alanı için neden iyi bir seçim olduğunu araştırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Maya, nematodlar, meyve sinekleri ve fareler gibi basit organizmalar, hastalıkların moleküllerden davranışa kadar birçok düzeyde araştırılmasına izin vermiştir. Bu derste öğrenciler birincil araştırma makalelerini okuyarak ve tartışarak modelleme stratejilerini ve model organizmaları öğreneceklerdir. | |||||
Kaynaklar | 1. Matthews BJ, Vosshall LB. How to turn an organism into a model organism in 10 'easy' steps. J Exp Biol. 2020. doi: 10.1242/jeb.218198. 2. Mohr, Stephanie Elizabeth. First in Fly: Drosophila Research and Biological Discovery. Harvard University Press, 2018. 3. Katie Harris. 7.345 Using Simple Organisms to Model Human Diseases. Spring 2013. Massachusetts Institute of Technology: MIT OpenCourseWare, https://ocw.mit.edu. License: Creative Commons BY-NC-SA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Model organizmalar ile ilgili genel bilgiler |
2. Hafta | Tütün Mozaik Virusu |
3. Hafta | Bakteriyofajlar |
4. Hafta | Escherichia coli |
5. Hafta | Mycoplasma genitalium |
6. Hafta | Saccharomyces cerevisiae |
7. Hafta | Schizosaccharomyces pombe |
8. Hafta | Caenorhabditis elegans |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Drosophila melanogaster |
11. Hafta | Memeli Sistemleri- Hücre Kültürü |
12. Hafta | Mus musculus |
13. Hafta | Model organizmaların kısıtlılıkları |
14. Hafta | Makale Tartışması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 11 | 154 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 58 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İnsan ve hayvanların (evcil ve vahşi) ortaya çıkan hastalıklarıyla ilgili temel bilgi düzeyine sahiptir. | X | ||||
2. Disiplinlerarası alanda etkin çok yönlü bir açıdan tek sağlık bilgisi ve anlayışına sahiptir. | X | ||||
3. Biyolojik materyali tanır, ilgilendiği biyolojik materyali izole edebilecek yöntemleri bilir, uygular. | X | ||||
4. Tek Sağlık kapsamındaki sorunlara uygun, zamanında ve bilimsel temelli çözümler geliştirebilir. | X | ||||
5. Tek Sağlık alanındaki bilimsel literatür ve güncel gelişmeleri takip edebilir. | X | ||||
6. Araştırma etiği ile ilgili bilgi sahibi olur. Bilgi, düşünce ve tecrübelerini analitik bakış açısıyla, bilimsel terminoloji kullanarak ve etik kurallar çerçevesinde aktarabilir. | X | ||||
7. Alanında veya multidisipliner kapsamdaki bir araştırmada görev alabilecek temel biyoloji ve istatistik bilgisine sahiptir. | X | ||||
8. Bilimsel tartışmaya katılabilir, kişisel ve mesleki olarak eleştirel düşünme becerisini kullanabilir. | X | ||||
9. Laboratuvar güvenliği bilgisine sahiptir. | X | ||||
10. Güncel bilgi, cihaz ve teknolojiyi kullanma yetisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek