TEB709 - TOPLUMA DAYALI/YÖNELİK EĞİTİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TOPLUMA DAYALI/YÖNELİK EĞİTİM TEB709 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Meral Demirören, Prof. Dr. Orhan Odabaşı  
Dersin amacıTopluma yönelik/dayalı tıp eğitimi programları geliştirebilme  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Topluma yönelik ve topluma dayalı tıp eğitimi arasındaki farkları kavrayabilme
  2. Tıp eğitimi programlarının topluma yönelik/dayalı yürütülmesinde ilkeleri açıklayabilme
  3. Tıp eğitiminde topluma yönelik/dayalı programları tasarlayabilme
  4. Topluma yönelik/dayalı yürütülen tıp eğitimi programlarını değerlendirebilme
Dersin içeriğiToplum, sağlık sistemleri ve politikalarının etkisi altında toplumun önceliklerine göre içeriği, ortamları ve uygulamaları geliştirilmiş eğitim programlarının tasarlanması. 
Kaynaklar* Demirel, Özcan ve Özvarış, Şevkat B. Öğrenen Merkezli Tıp Eğitimi
* Demirel, Özcan. Eğitimde Program Geliştirme
* Senemoğlu, Nuray. Gelişim, Öğrenme ve Öğretme
* Dent, J., Harden R.M. (2009). A Practical Guide for Medical Teachers.
* Dornan T., Mann K., Scherpbier A., Spencer J. (2011). Medical Education Theory and Practice. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTopluma Dayalı Tıp Eğitimi Kavramı
2. HaftaTopluma Yönelik Tıp Eğitimi Kavramı
3. HaftaTıp Eğitiminde Sosyal Sorumluluk
4. HaftaToplumsal Değişimlerin Topluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitimine Etkisi
5. HaftaSağlık Politikalarının Topluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitimine Etkisi
6. HaftaSağlık Hizmet Sunumunun Topluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitimine Etkisi
7. HaftaTopluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitiminde Önceliklerin Belirlenmesi
8. HaftaAra sınav (ödev)
9. HaftaTopluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitiminde Programların Geliştirilmesi
10. HaftaHizmete Yönelik Topluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitimi
11. HaftaAraştırmaya Yönelik Topluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitimi
12. HaftaEğitim Odaklı Topluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitimi
13. HaftaTopluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitiminde Eğitim Ortamları
14. HaftaTopluma Yönelik/Dayalı Tıp Eğitiminde Öğrencilerin ve Programın Değerlendirilmesi
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3947296

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme   X  
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme X   
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme    X
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme  X  
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme   X 
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme     
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme     
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme     
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme      
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme  X   
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme X   
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek