TAR737 - OSMANLI KURUMLARI TARİHİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSMANLI KURUMLARI TARİHİ I | TAR737 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Mehmet Öz | |||||
Dersin amacı | Kuruluşundan 17-18. yüzyıla kadar Osmanlı kurumlarının gelişim sürecini analiz etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kuruluşundan 17-18.yüzyıla Osmanlı kurumlarının doğuş ve gelişimleri | |||||
Kaynaklar | Uzunçarşılı, İ. H. (1984) Osmanlı Devlet Teşkilatına Medhal, Ankara TTK. Uzunçarşılı. İ. H. (1984) Osmanlı Devleti'nin Saray Teşkilâtı, Ankara TTK. Uzunçarşılı. İ. H. (1984) Osmanlı Devleti'nin Merkez ve Bahriye Teşkilatı, Ankara TTK. İnalcık, H. (2003) Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600), (Çev. Ruşen Sezer), İstanbul,Yapı Kredi Yayınları. TDV İslam Ansiklopedisi (Topkapı sarayı, Divan-ı Hümayun, Padişah, Harem, Veziriazam, Şeyhülislam Defterdar, Kazasker, Kapıkulu, Yeniçeri Ocağı, Timar, Eyalet vb. maddeleri) Mumcu, Ahmet, Divan-ı Hümayun. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Osmanlı kurumlarının tarihsel temelleri |
2. Hafta | Osmanlı devletinin kuruluş sürecinde kurumların doğuşu |
3. Hafta | 16. yüzyıla kadar Osmanlı kurumlarının tarihsel değişim ve dönüşümleri |
4. Hafta | II. Mehmed ve Osmanlı kurumlarının merkezî yapısı |
5. Hafta | Osmanlı merkez ve taşra teşkilâtının gelişimi |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Osmanlı merkez ve saray teşkilâtı |
8. Hafta | Osmanlı ordusu (kara ordusu ve bahriye) |
9. Hafta | Osmanlı ilmiye teşkilâtı ve adalet kurumu |
10. Hafta | Sosyal kurumlar |
11. Hafta | Osmanlı kurumlarında değişim ve bunun sebepleri |
12. Hafta | Siyâsî, sosyal ve ekonomik etkilerin kurumlar üzerindeki tesirleri |
13. Hafta | Osmanlı taşra teşkilâtı ve yerel uygulamalar |
14. Hafta | Klâsik dönem Osmanlı kurumlarının sonraki dönemlere etkileri |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 33 | 163 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek