TAR725 - TÜRK-ÇİN İLİŞKİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK-ÇİN İLİŞKİLERİ | TAR725 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Erkin Ekrem | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Orta Asya'da göçebe ve yerleşik hayata geçen Türklerin ve Çinliler arasındaki ilişkilerinin özelliklerini ve etkisel faktörlerini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, tarih öncesinden 16. yüzyıla kadar Orta Asya Türk topluluklarının Çin Sülâleleriyle siyasî, ekonomi ve kültürel ilişkileri ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | Barthold, W (1975), Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler (Çev: Ragip Hulusi). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Eberhard, W (1942), Çin'in Şimal Komşuları (Çev: Nimet Altuğ). Ankara: TTK Basımevi. Eberhard, W. (1995) Çin Tarihi. Ankara: Türk Tarik Kurumu Basımevi. Eberhard, W. (2010) Uzakdoğu Tarihi: En Eski Devirlerden Zamanımıza Kadar. Ankara: Türk Tarik Kurumu Basımevi. Huang, R. (2005) Çin Tarihi: Bir Makro Tarih Yaklaşımı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Ligeti, L. (1986) Bilinmeyen İç Asya (Çev. Sadtettin Karatay), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türk ve Çin'in Siyasî ve Toplumsal Yapıları |
3. Hafta | Türk ve Çin?in Ekonomi Yapıları |
4. Hafta | Türkler ve Çin Arasında Çıkarlar Çatışması |
5. Hafta | Türkler ve Çin?in İpek Yolu Üzerindeki Mücadeleleri |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Hun Devletleri-Çin İlişkileri |
8. Hafta | Kao-ch?e ve T?ieh-le Toplulukları ile Çin İlişkileri |
9. Hafta | Gök Türk Devletleri-Çin İlişkileri |
10. Hafta | Uygur Devletleri-Çin İlişkileri |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Karahanlı Devleti-Çin İlişkileri |
13. Hafta | Harzemşah Devleti-Çin İlişkileri |
14. Hafta | Çağatay Devleti-Çin İlişkileri |
15. Hafta | Timur Devleti-Çin İlişkileri |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 46 |
Toplam | 96 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü | 33 | 163 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tarih alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yaratıcı düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni ve karmaşık fikir, tartışma ve gelişmeleri çözümleyebilme ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Temel tarih kaynaklarını, bunların dil ve özelliklerini uzmanlık düzeyinde bilir ve tenkit eder, bu kaynaklardaki verileri bilgisayar programları dahil bilimsel yöntemlerle analiz edip değerlendirir, bu amaçla yeni model ve uygulamalar geliştirir. | X | ||||
4. Farklı tarih ekollerinin ortaya çıkış nedenlerini açıklar ve bunlar tarafından üretilen tarihi bilgiyi yöntem ve içerik olarak karşılaştırır ve değerlendirir. | X | ||||
5. Karmaşık tarihi problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapmak üzere ileri düzeyde proje tasarımı ve uygulaması gerçekleştirir, bu amaçla disiplinler arası ekip oluşturup yönetir. | X | ||||
6. Genel olarak beşerî bilimler özel olarak tarih alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
7. Tarihî ve kültürel mirasın korunmasına, toplumda tarih bilincinin oluşturulmasına yönelik çalışmalarda ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler, bu kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek