SOS608 - KADIN ve TOPLUMSAL CİNSİYET ARAŞTIRMALARINDA YÖNTE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADIN ve TOPLUMSAL CİNSİYET ARAŞTIRMALARINDA YÖNTE | SOS608 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Gülay Arıkan | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere sosyal bilimlerdeki yaklaşımları ve bu yaklaşımlar çerçevesinde araştırma tasarlamayı, uygulamayı, araştırma verilerini analiz etmeyi ve araştırma raporu yazmayı öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Bilimsel araştırma süreci. ? Sosyal bilimlerde üç yaklaşım: pozitivist sosyal bilim, yorumlayıcı sosyal bilim, eleştirel sosyal bilim. ? Feminist ve postmodern araştırma. ? Nitel ve nicel yaklaşımlar. ? Nitel ve nicel yaklaşımların kullanıldığı araştırma örneklerinin tartışılması, ? Araştırma tasarımı. ? Araştırma raporu yazılması. | |||||
Kaynaklar | ? Altunışık, R.et. al. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri,İstanbul:Avcı Ofset. ? Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Ankara: Anı Yayıncılık. ? Neuman, W.L. (2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Cilt I ve Cilt II, (Trans. by Sedef Özge),İstanbul: Kazmaz Matbaa. ? Punch, K. F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş, (Trans. by Dursun Bayrak vd.), Ankara: Siyasal Kitabevi. ? Ayrıntılı okuma listesindeki diğer kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yöntem, araştırma teknikleri, kuram, model, yaklaşım vb. kavramların açıklanması. |
2. Hafta | Sosyal bilimlerde üç yaklaşım; pozitivist sosyal bilim, yorumlayıcı sosyal bilim |
3. Hafta | Feminist ve postmodern araştırma. |
4. Hafta | Nitel araştırma süreci, nitel veri toplama teknikleri; görüşme, odak grup görüşmesi, gözlem, doküman incelemesi, nitel veri analiz teknikleri. |
5. Hafta | Nitel araştırmada örnekleme. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Saha araştırması. |
8. Hafta | Saha araştırmacısının davranışına ilişkin ilkeler. |
9. Hafta | Nicel araştırma süreci, nicel veri toplama teknikleri, anket, gözlem, görüşme,Nicel veri analiz teknikleri. |
10. Hafta | Nicel araştırmada örnekleme. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Nitel ve nicel araştırmaların karşılaştırılması. |
13. Hafta | Nitel ve nicel yaklaşımların kullanıldığı araştırma örnekleri üzerine tartışmalar |
14. Hafta | Araştırma raporunun yazılması. |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 35 | 63 | 217 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hakimdir. | X | ||||
2. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmalarına ilişkin temel yöntembilimsel (metodolojik) yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | X | ||||
3. Kadın ve toplumsal cinsiyet konularına ilişkin bir sosyal araştırma tasarlar/planlar, uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | |||||
5. Kadın ve Toplumsal Cinsiyet alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | |||||
7. Kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında yaptığı her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | |||||
8. Kadın ve toplumsal cinsiyet alanına ilişkin bilgi ve becerilerini gündelik yaşamında sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır. | |||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
10. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak kadın ve toplumsal cinsiyet sorunlarına ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | |||||
11. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | |||||
12. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek