SKY733 - SAĞLIK POLİTİKASI ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK POLİTİKASI ANALİZİ | SKY733 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, teorik ve metodolojik açıdan sağlık politikası analizini incelemek ve değerlendirmektir. Multi-disipliner bir alan olan sağlık politikası analizi dersi; politika sürecinde aktörler, kurumlar, içerikler, çıkarlar ve fikirler arasındaki etkileşimi açıklamayı amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders kapsamında; sağlık politikası analizi, sağlık ve sağlık hizmetlerinin dört temel unsuru (sağlık hizmetlerinin sunumu, organizasyonu, finansmanı ve reformları) çerçevesinde teorik ve metodolojik açıdan ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Abel-Smith B. (1994). An Introduction to Health: Policy, Planning and Financing. Longman Group Limited, Essex. 2. Aktan CC ve Saran U. (ed). (2007). Sağlık Yönetimi ve Sağlık Ekonomisi. Aura Kitapları.3. Barker C. (1996). The Health Policy Process. Sage Publications, London.4. Collins T. (2005). Health Policy Analysis: A Simple Tool for Policy Makers. Public Health, 119: 192-196.5. Garrido MV et al. (2008). Health Technology Assessment and Health Policy Making in Europe, WHO Observatory on HealthSystems, Geneva. pp. 19-31. 6. Gilson L and Raphaely N. (2008). The Terrain of Health Policy Analysis in Low and Middle Income Countries: A Review of Published Literature 1994-2007. Health Policy and Planning. 23: 294-307.7. Janovsky K (ed) (1996). Health Policy and Systems Development. WHO, Geneva.8. Kutzin, J.(,2008). Conceptual Framework for Analyzing Health Financing Systems, In: Kutzin J et al. (Eds). Implementing Health Financing Reform, WHO Observatory on Health Systems, Geneva |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sağlık politikası analizi: genel bir giriş ve çerçeve |
2. Hafta | Sağlık politikası analizinde süreç ve zorluklar |
3. Hafta | Sağlık politikası analizinde model ve yöntemler |
4. Hafta | Vaka analizi: Sağlık reformları |
5. Hafta | Vaka analizi: Sağlık finansmanı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Vaka analizi: Sağlık hizmetlerinin sunumu |
8. Hafta | Vaka analizi: Sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi |
9. Hafta | Grup semineri/çalıştay |
10. Hafta | Grup semineri/çalıştay |
11. Hafta | Grup semineri/çalıştay |
12. Hafta | Grup semineri/çalıştay |
13. Hafta | Grup semineri/çalıştay |
14. Hafta | Grup semineri/çalıştay |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 6 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 35 | 102 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgileri geliştirebilme. | X | ||||
2. Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini analiz etme ve yönlendirme | X | ||||
3. Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla ileri düzeyde analiz edebilme | X | ||||
5. Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | X | ||||
6. Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikler geliştirme yeteneğine sahip olma. | X | ||||
7. Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim ilkelerine uygun davranma | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek