SKY693 - SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA SKY693 3. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliUzaktan Eğitim 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıSağlık sektöründe artan rekabet ortamında rekabet avantajı kazanmak için pazarlama kavram ve ilkelerinin nasıl kullanılması gerektiği, pazarlama araştırması, strateji geliştirme, sağlık sektörü çevresini analiz etme, tüketici davranışlarını analiz etme.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sağlık kurumlarında pazarlama yönetiminin önemini,
  2. Pazarlama ilke ve tekniklerinin sağlık kurumları için uygulanabilirliğini,
  3. Pazarlama konusundaki ön yargıları,
  4. Sağlık sektöründe pazarlama uygulamalarının geleceğini,
  5. Sağlık sektöründe pazarlama stratejilerinin geliştirilmesini ve pazar bölümlendirmeyi,
  6. Sağlık hizmetlerinde pazar araştırmasını öğrenir.
Dersin içeriğiSağlık kurumlarında pazarlamanın rolü, pazarlama stratejileri, pazarlama karması elemanları. 
Kaynaklar1. Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.
2. Regina Herzlinger (1997). Market Driven Health Care. Addison-Wesley Publishing Company, New York.
3. Philip Cooper (1994). Health Care Marketing. An Aspen Publication, USA.
4. Eric N. Berkowitz (2006). Essentials of Health Care Marketing. Jones and Barlett Publishers, Boston.
5. Mehmet Karafakıoğlu (1998). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, Yayın No : 271, İstanbul.
6. Dilaver Tengilimoğlu (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. Siyasal Kitabevi, Ankara.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSağlık Kurumlarında Pazarlamanın Rolü
2. HaftaSağlık Sistemi ve Sağlık Sisteminde Mübadele
3. HaftaSağlık Sektörü ve Pazarlama Çevresi
4. HaftaSağlık Hizmeti Kullanımının Belirleyicileri
5. HaftaStrateji ve Pazar Planlaması
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaSağlık Hizmetleri Tüketicileri Nasıl Tercih Yapar?
8. HaftaPazar Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
9. HaftaPazar Bölümleme, Hedefleme, Pozisyon Belirleme ve Rekabet
10. HaftaÜrün ve Hizmeti Şekillendirme ve Yönetme
11. HaftaYeni Hizmet Geliştirme ve İsim Yapma
12. HaftaSağlık Hizmetlerinde Fiyat Stratejileri ve Kararları
13. HaftaSağlık Hizmetleri Pazarlama Kanalları Dizaynı ve Yönetimi
14. HaftaBütünleşik Pazarlama İletişimi Dizaynı ve Yönetimi, Kişisel Pazarlama İletişimi ve Pazarlama Kontrolü
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)110
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12448
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü30127210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama.    X
2. Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. X   
3. Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme.  X  
4. Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. X   
5. Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma.   X 
6. Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma.   X 
7. Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek