SKB625 - ANAYASA SORUNLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANAYASA SORUNLARI | SKB625 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Anayasa Hukuku alanında hem ulusal hem de uluslararası düzeyde tartışılan konuları araştırmak, sorunları tespit etmek ve bu sorunlara ilişkin derinlemesine araştırmalar yaparak çözüm önerileri sunmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dünya anayasalarının anayasacılık hareketleri bağlamında incelenmesi, anayasalarda yaşanan değişimler, Türk anayasa tarihi ve Türk anayasaları, yeni anayasa süreci, Türkiye'de ve dünyada anayasal sorunlar. | |||||
Kaynaklar | Mehmet Turhan, Anayasal Devlet (Ankara: Naturel, 2004). Mustafa Erdoğan, Anayasa Hukukuna Giriş (Ankara: Orion, 2007). Mümtaz Soysal, 100 Soruda Anayasanın Anlamı (İstanbul: Gerçek Yayınevi, 1997). Server Tanilli, Devlet ve Demokrasi: Anayasa Hukukuna Giriş (İstanbul, Adam Yayınları, 2000). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Anayasal Sorunlara Giriş |
2. Hafta | Anayasacılık Hareketleri bağlamında Dünya Anayasalarının incelenmesi |
3. Hafta | Dünya anayasalarının değişim süreçleri |
4. Hafta | Türk Anayasa Tarihi |
5. Hafta | Osmanlı'dan Günümüze Türk Anayasaları |
6. Hafta | Ara Sınav I |
7. Hafta | Türkiye'de ve Dünyada Anayasal Sorunlar |
8. Hafta | Yeni Anayasa Süreci |
9. Hafta | Genel Tekrar ve Tartışma |
10. Hafta | Ara Sınav II |
11. Hafta | Öğrenci Sunumları |
12. Hafta | Öğrenci Sunumları |
13. Hafta | Öğrenci Sunumları |
14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 29 | 32 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek