SKB625 - ANAYASA SORUNLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ANAYASA SORUNLARI SKB625 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, Anayasa Hukuku alanında hem ulusal hem de uluslararası düzeyde tartışılan konuları araştırmak, sorunları tespit etmek ve bu sorunlara ilişkin derinlemesine araştırmalar yaparak çözüm önerileri sunmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Anayasal konular hakkında bilgi sahibi olur.
  2. Güncel sorunlara farklı yaklaşımlar kullanarak çözüm üretir.
Dersin içeriğiDünya anayasalarının anayasacılık hareketleri bağlamında incelenmesi, anayasalarda yaşanan değişimler, Türk anayasa tarihi ve Türk anayasaları, yeni anayasa süreci, Türkiye'de ve dünyada anayasal sorunlar. 
KaynaklarMehmet Turhan, Anayasal Devlet (Ankara: Naturel, 2004).

Mustafa Erdoğan, Anayasa Hukukuna Giriş (Ankara: Orion, 2007).

Mümtaz Soysal, 100 Soruda Anayasanın Anlamı (İstanbul: Gerçek Yayınevi, 1997).

Server Tanilli, Devlet ve Demokrasi: Anayasa Hukukuna Giriş (İstanbul, Adam Yayınları, 2000). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAnayasal Sorunlara Giriş
2. HaftaAnayasacılık Hareketleri bağlamında Dünya Anayasalarının incelenmesi
3. HaftaDünya anayasalarının değişim süreçleri
4. HaftaTürk Anayasa Tarihi
5. HaftaOsmanlı'dan Günümüze Türk Anayasaları
6. HaftaAra Sınav I
7. HaftaTürkiye'de ve Dünyada Anayasal Sorunlar
8. HaftaYeni Anayasa Süreci
9. HaftaGenel Tekrar ve Tartışma
10. HaftaAra Sınav II
11. HaftaÖğrenci Sunumları
12. HaftaÖğrenci Sunumları
13. HaftaÖğrenci Sunumları
14. HaftaÖğrenci Sunumları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü2932210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.   X 
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. X   
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.  X  
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.  X   
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.   X  
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.  X  
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek