SIM610 - MANKEN TEMELLİ SİMÜLASYON UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MANKEN TEMELLİ SİMÜLASYON UYGULAMALARI | SIM610 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyesi(leri) | |||||
Dersin amacı | Manken temelli simülasyon uygulamalarını kavrayabilme ve gerçekleştirebilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Manken temelli simülasyon uygulamaları, basamakları, örnekler, öğrenim hedefi belirleme, senaryo geliştirme, değerlendirme | |||||
Kaynaklar | 1. Richard H. Riley (Ed.). Manual of Simulation in Healthcare. Uk: Oxford University Press, 2016. 2. Adam I. Levine, Samuel DeMaria Jr., Andrew D. Schwartz, Alan J. Sim (Eds.). The Comprehensive Textbook of Healthcare Simulation. New York: Springer Science+Business Media, 2013. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları |
2. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamalarının basamakları |
3. Hafta | Anatomik modeller |
4. Hafta | Temel beceri eğitim modelleri |
5. Hafta | Parça görev öğreticileri |
6. Hafta | Hasta simülatörler (Düşük, orta, yüksek gerçeklikte) |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Hasta simülatörler (Düşük, orta, yüksek gerçeklikte) |
9. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları için öğrenim hedefleri belirleme |
10. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları için senaryo geliştirme |
11. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları için senaryo geliştirme |
12. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları ile değerlendirme |
13. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları ile değerlendirme |
14. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları kullanılarak yapılan araştırmaların incelenmesi |
15. Hafta | Manken temelli simülasyon uygulamaları kullanılarak yapılan araştırmaların incelenmesi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 51 | 76 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık bilimlerinde kullanılan simülasyon tekniklerini donanım, yazılım ve eğitim bağlamında tanımlar. | X | ||||
2. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitimlere temel oluşturan kuram ve yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibidir. | X | ||||
3. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim programları geliştirir. | X | ||||
4. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim uygulamalarını yürütür. | X | ||||
5. Sağlık bilimleri alanında simülasyon içeren değerlendirme yöntemlerini kullanır. | X | ||||
6. Sağlık bilimleri alanında simülasyonun kullanıldığı araştırmalar planlar ve yürütür. | X | ||||
7. Simülasyonla güçlendirilmiş uygulamaları sağlık hizmetlerinde kullanır. | X | ||||
8. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak simülasyon alanında karşılaşılan sorunlara çözüm geliştirir. | X | ||||
9. Sağlık bilimlerinde simülasyon alanında uzman olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirir. | X | ||||
10. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek