SFT653 - PERFORMANS ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PERFORMANS ANALİZİ | SFT653 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Volga BAYRAKCI TUNAY, Prof. Dr. İrem DÜZGÜN, Prof. Dr. Tüzün Fırat, Prof. Dr. Hande Güney DENİZ, Prof. Dr. Elif TURGUT, Doç. Dr. Aynur DEMİREL | |||||
Dersin amacı | Spor yaralanmalarından korunma ve yaralanmaları önleme prensiplerini tanımlamak, yaralanmaları etkileyen faktörleri kavramak ve önleme prensipleri ile ilişkisini kurarak çalışmalarına yansıtmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Spor yaralanmalarından korunma ve yaralanmaları önleme prensiplerinin kavranması. Yaralanmaları etkileyen mekanik yapı, zemin, ayakkabı seçimi konularının tanımlanarak, kavranması. Hız, kuvvet, endurans ve germe egzersizlerinin öneminin yaralanmaları önlemedeki rolünün tanımlanması, kanıta dayalı uygulamalarla bütünleştirilmesi Spor dallarına özel yaralanmalardan korunma programlarının tanımlanması ve uygulanması | |||||
Kaynaklar | 1- Hughes M (2020). Essentials of performance in sport, Routledge. 2- Peter O'Donoghue (2015). An Introduction to Performance Analysis of Sport, Routledge. 3-Bayrakcı Tunay V, Düzgün İ, Turgut E, Harput G. Sporda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 1. Basım, Hipokrat Kitabevi, 2023. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği hakkında bilgi |
2. Hafta | Sporcularda performans analizinin önemini |
3. Hafta | Aerobik performans ölçüm yöntemleri |
4. Hafta | Anaerobik performans ölçüm yöntemleri |
5. Hafta | Çeviklik performansının ölçüm yöntemleri |
6. Hafta | Araştırma projesi |
7. Hafta | Vücut kompozisyonu ölçüm yöntemleri |
8. Hafta | Futbolda performansı değerlendirmede saha ve laboratuar testleri |
9. Hafta | Basketbolda performansı değerlendirmede saha ve laboratuar testleri |
10. Hafta | Dans sporlarında performansı değerlendirmede saha ve laboratuar testleri |
11. Hafta | Voleybolda performansı değerlendirmede saha ve laboratuar testleri |
12. Hafta | Araştırma projesi ile ilgili literatürün sunulması |
13. Hafta | Testlerin pratik gösterimi |
14. Hafta | Performans analizinde kanıta dayalı uygulamalar |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 4 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 2 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 46 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 2 | 18 | 36 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 57 | 47 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Rekreasyonel olarak spor yapan kişilere, sporculara (erişkin-çocuk) ve engelli sporculara özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Spor Fizyoterapisine özgü kazandığı derin ve sistematik bilgileri mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Spor Fizyoterapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | |||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar, bilimsel toplantılarda sunar ve yayınlar. | X | ||||
4. Spor Fizyoterapisi alanı ile ilgili özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütü, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | |||||
6. Sporcu sağlığına, toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında sporcu, antrenör, klüpler ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek