SBT648 - EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ II SBT648 2. Yarıyıl 3 1 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Ş. Nazan Koşar 
Dersin amacıBu dersin amacı; solunum ve dolaşım sisteminin akut ve kronik egzersize yanıtlar, kronik egzersize uyumların fizyolojik temelleri, maksimal oksijen tüketimini belirleyen periferal ve merkezi faktörler, egzersiz sırasında oluşan yorgunluğun fizyolojik nedenleri ve farklı çevresel koşullarda dinlenim ve egzersize verilen yanıtlar konularını güncel literatür desteği ile kavratmaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Solunum ve dolaşım sistemlerinin akut ve kronik egzersize yanıtlarını açıklar
  2. Kronik egzersize uyumun fizyolojik temellerini açıklar
  3. Maksimal oksijen tüketimini belirleyen çevresel ve merkezi faktörleri tanımlar
  4. Egzersiz sırasında oluşan yorgunluğun fizyolojik nedenlerini egzersiz tipiyle ilişkilendirerek açıklar
  5. Farklı çevresel koşullarda (sıcak, soğuk, yükselti vb.) dinlenim ve egzersize yanıtları açıklar
Dersin içeriğiBu ders kapsamında, solunum ve dolaşım sisteminin akut ve kronik egzersize yanıtları, kronik egzersize uyumların fizyolojik temelleri, maksimal oksijen tüketimini belirleyen periferal ve merkezi faktörler, egzersiz sırasında oluşan yorgunluğun fizyolojik nedenleri ve farklı çevresel koşullarda dinlenim ve egzersize verilen yanıtlar incelenir. 
Kaynaklar1.Powers KS, Howley TE (2012). Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. (8th edition) New York: McGraw Hill.
2.Wilmore JH, Costill DL, Kenney WL (2008). Physiology of sport and exercise. Human Kinetics Europe Ltd.
3.Brooks GA, Fahey TD, White TP, Baldwin KM, (2004). Exercise Physiology; Human energetics and its application. (4th edition) New York: McGraw Hill.
4.Katch VL, McArdle WD, Katch FI (2010). Essential Exercise Physiology; 4th (International Edition) Lippincott Williams and Wilkins.
5.ACSM (2012). ACSM?s Advanced Exercise Physiology; (2nd edition) Lippincott Williams and Wilkins.
6.Kraemer W, Fleck S, Deschenes M (2012). Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. (1st edition) Lippincott Williams and Wilkins.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKardiyovasküler sistem ve egzersiz.
2. HaftaKardiyovasküler sistem ve egzersiz.
3. HaftaSolunum sistemi ve egzersiz
4. HaftaSolunum sistemi ve egzersiz
5. HaftaMaksimal oksijen tüketimini (VO2 maks) belirleyen periferal ve merkezi faktörler
6. HaftaAerobik antrenmana fizyolojik yanıtlar
7. HaftaKuvvet antrenmanlarına fizyolojik yanıtlar
8. HaftaAra sınav 1
9. HaftaEgzersiz sırasında asit-baz dengesi
10. HaftaEgzersiz ve Yorgunluk
11. HaftaEgzersiz ve ısı regülasyonu: Sıcak ortamda egzersiz
12. HaftaEgzersiz ve ısı regülasyonu: Soğuk ortamda egzersiz
13. HaftaYükseltide egzersiz
14. HaftaÖğrenci seminer sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum210
Projeler110
Seminer110
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14114
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama31236
Proje14040
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü52118300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. X   
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.  X  
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır  X  
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.   X 
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.  X  
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. X   
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X    
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.  X  
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.   X 
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.    X
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.   X 
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X   
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek