SBT648 - EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ II | SBT648 | 2. Yarıyıl | 3 | 1 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ş. Nazan Koşar | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; solunum ve dolaşım sisteminin akut ve kronik egzersize yanıtlar, kronik egzersize uyumların fizyolojik temelleri, maksimal oksijen tüketimini belirleyen periferal ve merkezi faktörler, egzersiz sırasında oluşan yorgunluğun fizyolojik nedenleri ve farklı çevresel koşullarda dinlenim ve egzersize verilen yanıtlar konularını güncel literatür desteği ile kavratmaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders kapsamında, solunum ve dolaşım sisteminin akut ve kronik egzersize yanıtları, kronik egzersize uyumların fizyolojik temelleri, maksimal oksijen tüketimini belirleyen periferal ve merkezi faktörler, egzersiz sırasında oluşan yorgunluğun fizyolojik nedenleri ve farklı çevresel koşullarda dinlenim ve egzersize verilen yanıtlar incelenir. | |||||
Kaynaklar | 1.Powers KS, Howley TE (2012). Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. (8th edition) New York: McGraw Hill. 2.Wilmore JH, Costill DL, Kenney WL (2008). Physiology of sport and exercise. Human Kinetics Europe Ltd. 3.Brooks GA, Fahey TD, White TP, Baldwin KM, (2004). Exercise Physiology; Human energetics and its application. (4th edition) New York: McGraw Hill. 4.Katch VL, McArdle WD, Katch FI (2010). Essential Exercise Physiology; 4th (International Edition) Lippincott Williams and Wilkins. 5.ACSM (2012). ACSM?s Advanced Exercise Physiology; (2nd edition) Lippincott Williams and Wilkins. 6.Kraemer W, Fleck S, Deschenes M (2012). Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. (1st edition) Lippincott Williams and Wilkins. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kardiyovasküler sistem ve egzersiz. |
2. Hafta | Kardiyovasküler sistem ve egzersiz. |
3. Hafta | Solunum sistemi ve egzersiz |
4. Hafta | Solunum sistemi ve egzersiz |
5. Hafta | Maksimal oksijen tüketimini (VO2 maks) belirleyen periferal ve merkezi faktörler |
6. Hafta | Aerobik antrenmana fizyolojik yanıtlar |
7. Hafta | Kuvvet antrenmanlarına fizyolojik yanıtlar |
8. Hafta | Ara sınav 1 |
9. Hafta | Egzersiz sırasında asit-baz dengesi |
10. Hafta | Egzersiz ve Yorgunluk |
11. Hafta | Egzersiz ve ısı regülasyonu: Sıcak ortamda egzersiz |
12. Hafta | Egzersiz ve ısı regülasyonu: Soğuk ortamda egzersiz |
13. Hafta | Yükseltide egzersiz |
14. Hafta | Öğrenci seminer sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 23 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 52 | 118 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek