SAY722 - NİTEL VERİNİN BİLGİSAYARLI / BİLGİSAYARSIZ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NİTEL VERİNİN BİLGİSAYARLI / BİLGİSAYARSIZ ANALİZİ SAY722 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. İlknur Yüksel-Kaptanoğlu 
Dersin amacıNiteliksel veri analizi ile ilgili temel bilgileri bilgisayar programları ile ve bilgisayar programları olmadan öğrenmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Niteliksel araştırmalar için, niteliksel veri analizi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
  2. Niteliksel veriyi düzenlemeyi, yorumlamayı, ve niteliksel veriden sonuç çıkarmayı, çıkardığı sonuçları doğrulamayı öğrenir.
  3. Veri analizi ve veri kodlaması için kavramsal çerçeve oluşturmayı öğrenir.
  4. Niteliksel veri analizinde matris oluşturmayı öğrenir.
  5. Niteliksel veri analizi yapabileceği bilgisayar yazılımlarını öğrenir.
  6. NVivo bilgisayar yazılımı kullanmayı ve uygulamayı öğrenir.
Dersin içeriğiNiteliksel veri analizinin temel kavramları
Niteliksel veriyi düzenlemek,
Yorumlamak, sonuç çıkarmak ve sonuçları doğrulamak
Kavramsal çerçeve
Olay analizinde ve karşılaştırmalı olay analizinde matris oluşturma
Olaylar arasında ilişki kurma
NVivo ve Atlas-ti gibi bilgisayar yazılımları 
KaynaklarMatthew B. Miles & A.Michael Huberman. (1994), Qualitative Data Analysis: An expanded Sourcebook, 2nd edition, Thousand Oaks Sage.
Anselm Strauss & Juliet Corbin, (1996). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, Sage Publication, pp 1-35.
Jennifer Mason, (1996). Qualitative Researching, Sage Publication.
Elif Kuş, (2006). Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi, Anı Yayıncılık. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaKavramsal çerçeveyi oluşturmak ve araştırma sorularını belirlemek
3. HaftaNiteliksel veri analizinde ilk aşama
4. HaftaMatris oluşturmak: Olay analizi
5. HaftaMatris oluşturmak: Karşılaştırmalı olay analizi
6. HaftaSonuç çıkarmak
7. HaftaNiteliksel veri analizinde bilgisayar yazılımlarının rolü
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaProgram yazılımlarına giriş
10. HaftaNVivo programı
11. HaftaVeri analizi uygulaması
12. HaftaVeri analizi uygulaması
13. HaftaVeri analizi uygulaması
14. HaftaSunumlar
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar416
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler624
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 32
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler51680
Ara sınavlara hazırlanma süresi14242
Genel sınava hazırlanma süresi19090
Toplam İş Yükü37154300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir, nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve örnekleme teknikleri konusunda bilgi edinir, nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme, uygulama ve geliştirme bilgisine sahip olur ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme ve geliştirme bilgisi kazanır.    X
2. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma, analize dönüştürme ve geliştirme bilgisi ile araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir, uzmanlar ve kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir, odak grup ve derinlemesine görüşme teknikleri konusunda bilgi ve uygulama becerisi edinir.    X
3. Nitel ve nicel araştırmaların niteliğini değerlendirme, sonuçlarını yorumlama, geliştirme ve uzman ve kurumsal kişilerle işbirliği içinde değerlendirme becerisi kazanır, araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır.    X
4. Genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır, veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme ve geliştirme becerisi edinir, ulusal ve uluslararası araştırma projelerini hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilinç ile uzmanlar ve kuruluşlarla değerlendirme becerisine sahip olur.X    
5. Araştırma yöntemlerini kullanarak ve özgün bir tez çalışması yaparak yöntemlerin geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
6. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek