SAY722 - NİTEL VERİNİN BİLGİSAYARLI / BİLGİSAYARSIZ ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NİTEL VERİNİN BİLGİSAYARLI / BİLGİSAYARSIZ ANALİZİ | SAY722 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İlknur Yüksel-Kaptanoğlu | |||||
Dersin amacı | Niteliksel veri analizi ile ilgili temel bilgileri bilgisayar programları ile ve bilgisayar programları olmadan öğrenmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Niteliksel veri analizinin temel kavramları Niteliksel veriyi düzenlemek, Yorumlamak, sonuç çıkarmak ve sonuçları doğrulamak Kavramsal çerçeve Olay analizinde ve karşılaştırmalı olay analizinde matris oluşturma Olaylar arasında ilişki kurma NVivo ve Atlas-ti gibi bilgisayar yazılımları | |||||
Kaynaklar | Matthew B. Miles & A.Michael Huberman. (1994), Qualitative Data Analysis: An expanded Sourcebook, 2nd edition, Thousand Oaks Sage. Anselm Strauss & Juliet Corbin, (1996). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, Sage Publication, pp 1-35. Jennifer Mason, (1996). Qualitative Researching, Sage Publication. Elif Kuş, (2006). Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi, Anı Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Kavramsal çerçeveyi oluşturmak ve araştırma sorularını belirlemek |
3. Hafta | Niteliksel veri analizinde ilk aşama |
4. Hafta | Matris oluşturmak: Olay analizi |
5. Hafta | Matris oluşturmak: Karşılaştırmalı olay analizi |
6. Hafta | Sonuç çıkarmak |
7. Hafta | Niteliksel veri analizinde bilgisayar yazılımlarının rolü |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Program yazılımlarına giriş |
10. Hafta | NVivo programı |
11. Hafta | Veri analizi uygulaması |
12. Hafta | Veri analizi uygulaması |
13. Hafta | Veri analizi uygulaması |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 4 | 16 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 24 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 11 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 16 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 42 | 42 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 37 | 154 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir, nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve örnekleme teknikleri konusunda bilgi edinir, nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme, uygulama ve geliştirme bilgisine sahip olur ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme ve geliştirme bilgisi kazanır. | X | ||||
2. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma, analize dönüştürme ve geliştirme bilgisi ile araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir, uzmanlar ve kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir, odak grup ve derinlemesine görüşme teknikleri konusunda bilgi ve uygulama becerisi edinir. | X | ||||
3. Nitel ve nicel araştırmaların niteliğini değerlendirme, sonuçlarını yorumlama, geliştirme ve uzman ve kurumsal kişilerle işbirliği içinde değerlendirme becerisi kazanır, araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
4. Genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır, veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme ve geliştirme becerisi edinir, ulusal ve uluslararası araştırma projelerini hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilinç ile uzmanlar ve kuruluşlarla değerlendirme becerisine sahip olur. | X | ||||
5. Araştırma yöntemlerini kullanarak ve özgün bir tez çalışması yaparak yöntemlerin geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
6. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek