SAN627 - OSMANLI DÖNEMİ HIRİSTİYAN SANATI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSMANLI DÖNEMİ HIRİSTİYAN SANATI I | SAN627 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Ödev, Görsel malzemenin çözümlenmesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sercan Yandım Aydın | |||||
Dersin amacı | Bizans sonrası, Osmanlı dönemi üretilen Hıristiyan sanatı ve mimarisi üzerine dönemin sosyal, politik ve kültürel arka planı ışığında bilgi vermeyi amaçlar. Ek olarak üretilen eserlerin sanatsal özelliklerini, üslup ve ikonografi, araştırılmasını teşvik eder. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bizans imparatorluğu son yüzyıllarından 20. yüzyılın başına değin Hıristiyan sanatı eserlerini, özellikle resim ve küçük el sanatlarına yoğunlaşarak inceleyerek. Eserleri geniş tarihi coğrafya ışığındadeğerlendirebileceklerdir. | |||||
Kaynaklar | Augustinos, G. (1997). Küçük Asya Rumları. Ondokuzuncu Yüzyılda İnanç, Cemaat ve Etnise, Ankara. Cuinet, V., (1982). La Turquie d?Asie Geographie Administrative Statistique Descriptive et Raisonnée de Chaque Province de l?Asie Mineure, Paris. Hasluck, F.W., (1973). Christianity and Islam Under the Sultans, I-II, NewYork: Octagon Boks. Clogg, R. (1992). A Concise History of Greece, Cambridge University Press. Chatzidakis, M. (1987). From Byzantium to El Greco, Byzantine Museum of arts, Athens. Faroqhi, S. (1995). Kultur und Alltag im Osmanischen Reich, München. Karpat, K. (1985). Ottoman Population (1830-1914) Demographic and Social Characteristics, Madison-Wisconsin. Karpat, K. (2002). Osmanlı Modernleşmesi; Toplum, Kurumsal Değişim ve Nüfus, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Osmanlı dönemi Hıristiyan sanatı: tanımı, içeriği, yaklaşımlar. Kaynakçanın tartışılması |
2. Hafta | Paleolog mirası, resmin biçimsel ve ikonografik özellikleri |
3. Hafta | Bizans sonrası tarihsel coğrafya, kilise ve devlet ilişkisi, sanat |
4. Hafta | Girit okulu, tanımı, sanatçıları, örnekler I |
5. Hafta | Girit okulu, tanımı, sanatçıları, örnekler II |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | İsa, Meryem ve Vaftizci Yahya ikonografileri |
8. Hafta | On iki Bayram, dodekaorton, ikonografik ve üslupsal yenilikler, değişiklikler |
9. Hafta | İyonya okulu, Yunan-Ortodoks resminde kuramsal karşıtlıklar |
10. Hafta | İyonya okulu, Yunan-Ortodoks resminde kuramsal karşıtlıklar, örnekler |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Batı'da resimli İncil geleneği Albrecht Dürer ve Oroz dağı resim geleneğine etkisi |
13. Hafta | Albrecht Dürer ve Oroz dağı resim geleneğine etkisi, devam |
14. Hafta | Bizans'dan sonra Bizans, Anadolu Bizans sonrası Anadolu, devam, Kapadokya yerleşimleri, Karamanlı literatürü, eserleri |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 34 | 73 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek