RTS630 - SANAL GERÇEKLİK ve ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SANAL GERÇEKLİK ve ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK RTS630 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilerin yeni medya teknolojilerinden olan sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik konularını çeşitli örnekler üzerinden teorik olarak öğrenmesini sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, -Sanal gerçeklik ve terimlerini öğrenecek,
  2. - Artırılmış gerçeklik ve terimlerini öğrenecek,
  3. - Günümüzde kullanılan örnek uygulamaları öğrenecek,
  4. - Yeni medya çerçevesinde sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik konularını bağlamlarına göre tartışacak.
Dersin içeriğiBu derste, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teorik olarak çalışması yapılacak, bu konular ve yardımcı diğer görsel teknikler yeni medya çerçevesinde ele alınacaktır. 
Kaynaklar- Rheingold, H. (2001). ?The Virtual Community.? Reading Digital Culture. David Trend (der.) içinde. Oxford: Blackwell Publishing
- Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
- Benedikt, M. (1991). Cyberspace: First Steps. Cambridge, London: The MIT Press.
- Kılıçbay, B. (2005). ?Bir Teknoloji Söyleminden Parçalar: Enformasyon ve İletişim Teknolojileri Kuramlarına Tarihsel Bakış?.İnternet,Toplum, Kültür. Mutlu Binark ve Barış Kılıçbay. (der.) içinde, Ankara: Epos 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaYeni medya
3. HaftaYeni medya
4. HaftaSanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Kuramı
5. HaftaSanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Kuramı
6. HaftaSanal Gerçeklik Kavramı
7. HaftaSanal Gerçeklik ve Dijital Pazarlama
8. HaftaSanal Gerçeklik ve Oyun
9. HaftaSanal Gerçeklik ve Diğer Uygulamaları Örnekleri
10. HaftaArtırılmış Gerçeklik Kavramı
11. HaftaArtırılmış Gerçeklik ve Dijital Pazarlama
12. HaftaArtırılmış Gerçeklik ve Kültürel Çalışmalar
13. HaftaArtırılmış Gerçeklik ve Diğer Uygulama Örnekleri
14. HaftaArtırılmış Gerçeklik ve Diğer Uygulama Örnekleri
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler240
Sunum240
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması12020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler23570
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü1982180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir.  X  
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir.  X  
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir.  X  
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir.  X  
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.    X
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır.   X 
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır.   X 
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.    X
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X 
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek