RTS630 - SANAL GERÇEKLİK ve ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SANAL GERÇEKLİK ve ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK | RTS630 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin yeni medya teknolojilerinden olan sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik konularını çeşitli örnekler üzerinden teorik olarak öğrenmesini sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teorik olarak çalışması yapılacak, bu konular ve yardımcı diğer görsel teknikler yeni medya çerçevesinde ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | - Rheingold, H. (2001). ?The Virtual Community.? Reading Digital Culture. David Trend (der.) içinde. Oxford: Blackwell Publishing - Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları - Benedikt, M. (1991). Cyberspace: First Steps. Cambridge, London: The MIT Press. - Kılıçbay, B. (2005). ?Bir Teknoloji Söyleminden Parçalar: Enformasyon ve İletişim Teknolojileri Kuramlarına Tarihsel Bakış?.İnternet,Toplum, Kültür. Mutlu Binark ve Barış Kılıçbay. (der.) içinde, Ankara: Epos |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Yeni medya |
3. Hafta | Yeni medya |
4. Hafta | Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Kuramı |
5. Hafta | Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Kuramı |
6. Hafta | Sanal Gerçeklik Kavramı |
7. Hafta | Sanal Gerçeklik ve Dijital Pazarlama |
8. Hafta | Sanal Gerçeklik ve Oyun |
9. Hafta | Sanal Gerçeklik ve Diğer Uygulamaları Örnekleri |
10. Hafta | Artırılmış Gerçeklik Kavramı |
11. Hafta | Artırılmış Gerçeklik ve Dijital Pazarlama |
12. Hafta | Artırılmış Gerçeklik ve Kültürel Çalışmalar |
13. Hafta | Artırılmış Gerçeklik ve Diğer Uygulama Örnekleri |
14. Hafta | Artırılmış Gerçeklik ve Diğer Uygulama Örnekleri |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 35 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 19 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir. | X | ||||
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır. | X | ||||
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır. | X | ||||
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur. | X | ||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek