RTS615 - FOTOGRAFİK İMGENİN GÜNCEL HALLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FOTOGRAFİK İMGENİN GÜNCEL HALLERİ RTS615 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, fotografik imgenin günümüzde nasıl yaratıldığını, hangi mecralarda dolaşıma nasıl girdiği ve niteliğinin ve kullanımlarının nasıl dönüştüğünü yeni teorik perspektifler aracılığıyla tartışmaya açmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, - Fotoğraf alanındaki güncel meseleleri tartışabilecek, -
  2. Dijital görüntü çağında teknolojik ve yazılımsal uygulamaların toplumsal niteliğine dair tartışma yürütebilecek
  3. Fotoğrafın yeni kullanım alanları ve dijital ?ortamla? edindiği kısıtlayıcı ve özgürleştirici potansiyellerine dair perspektif sahibi olabilecek,
Dersin içeriği- Fotoğraf alanındaki güncel meseleleri tartışabilecektir 
KaynaklarArminen, I. (2006). `Social functions of location in mobile telephony?. Personal and Ubiquitous Computing, 10(5), 319?323.
Back, Les (2007) The Art of Listening. Berg
Barthes, R. (2011) Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. İstanbul: Altıkırkbeş.
Beaulieu, A. (2010). `From co-location to co-presence: Shifts in the use of ethnography for the study of knowledge?. Social Studies of Science, 40(3), 453?470.
Berger, J. (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis
Goffman, E. (1959) The Presentation of Self in Everyday Life. London: Penguin.
Goffman, E. (1967) Interaction Ritual: Essays on Face-to-Face Behaviour. London: Allen Lane.
Gordon, E., de Souza e Silva, A. (2011). Net locality. London, UK: Wiley-Blackwell Hjorth, L. (2005).
Hay, J. & Couldry, N. (2011). `Rethinking Convergence/Culture.? Cultural Studies, 25(4?5), 473?486.
Hjorth, L. (2007). Snapshots of almost contact. Continuum, 21(2), 227?238. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel giriş
2. HaftaFotoğrafın Kurumları: Ya da Fotoğraf Teorisi Nasıl Okunmalı ve Bir Fotoğraf Okulu Ne Yapmalı?
3. HaftaPost-Fotografik: ?Ortam?, Arşiv ve Müze
4. HaftaDijitalleşen ve İnternet Ağında Dolaşıma Giren İmge: Dikkat(sizlik), Aşırı Uyarılma ve Virallik
5. Hafta?Şipşak? Fotoğrafçılık: Mobil Telefonların içine Gömülen Fotoğraf Makinesi
6. HaftaOrada Bulunma: Ekranlar ve Çerçeveler Tarafından Dolayımlanmış Oradalık
7. HaftaBir Arayüz ve Yazılım Maddeselliğine Doğru: Fotoğraf Paylaşım Uygulamaları
8. Hafta(Selfie/özçekim) İzleme/Gözetleme Teknolojileri ve Pratikler
9. HaftaSıradan An?ın Fotografik An?a Dönüşmesi ya da Özel olanın Kamusala Tahvil olması
10. HaftaGözetenin Göremediği: Gündelik Hayatın Piksellerdeki İzleri ya da Dijital Materyal Arkeolojisi
11. HaftaKenti İmgelerle Çoğaltma: Fotoğraf Paylaşım Uygulamaları Üzerinden Kenti Haritalandırmak
12. Haftaİnternet Ağında Dolaşıma Giren İmgeleri Haritalandırmak:
Bir Görsel Kent Etnografisi Olasılığı
13. HaftaKuir fotoğraflar
14. HaftaSunumlar ve genel değerlendirme
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16348
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje000
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3341150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir. X   
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir.  X  
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir.   X 
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir.  X  
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.   X 
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır.   X 
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır.    X
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.   X 
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek