RTS615 - FOTOGRAFİK İMGENİN GÜNCEL HALLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FOTOGRAFİK İMGENİN GÜNCEL HALLERİ | RTS615 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, fotografik imgenin günümüzde nasıl yaratıldığını, hangi mecralarda dolaşıma nasıl girdiği ve niteliğinin ve kullanımlarının nasıl dönüştüğünü yeni teorik perspektifler aracılığıyla tartışmaya açmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Fotoğraf alanındaki güncel meseleleri tartışabilecektir | |||||
Kaynaklar | Arminen, I. (2006). `Social functions of location in mobile telephony?. Personal and Ubiquitous Computing, 10(5), 319?323. Back, Les (2007) The Art of Listening. Berg Barthes, R. (2011) Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. İstanbul: Altıkırkbeş. Beaulieu, A. (2010). `From co-location to co-presence: Shifts in the use of ethnography for the study of knowledge?. Social Studies of Science, 40(3), 453?470. Berger, J. (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Goffman, E. (1959) The Presentation of Self in Everyday Life. London: Penguin. Goffman, E. (1967) Interaction Ritual: Essays on Face-to-Face Behaviour. London: Allen Lane. Gordon, E., de Souza e Silva, A. (2011). Net locality. London, UK: Wiley-Blackwell Hjorth, L. (2005). Hay, J. & Couldry, N. (2011). `Rethinking Convergence/Culture.? Cultural Studies, 25(4?5), 473?486. Hjorth, L. (2007). Snapshots of almost contact. Continuum, 21(2), 227?238. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel giriş |
2. Hafta | Fotoğrafın Kurumları: Ya da Fotoğraf Teorisi Nasıl Okunmalı ve Bir Fotoğraf Okulu Ne Yapmalı? |
3. Hafta | Post-Fotografik: ?Ortam?, Arşiv ve Müze |
4. Hafta | Dijitalleşen ve İnternet Ağında Dolaşıma Giren İmge: Dikkat(sizlik), Aşırı Uyarılma ve Virallik |
5. Hafta | ?Şipşak? Fotoğrafçılık: Mobil Telefonların içine Gömülen Fotoğraf Makinesi |
6. Hafta | Orada Bulunma: Ekranlar ve Çerçeveler Tarafından Dolayımlanmış Oradalık |
7. Hafta | Bir Arayüz ve Yazılım Maddeselliğine Doğru: Fotoğraf Paylaşım Uygulamaları |
8. Hafta | (Selfie/özçekim) İzleme/Gözetleme Teknolojileri ve Pratikler |
9. Hafta | Sıradan An?ın Fotografik An?a Dönüşmesi ya da Özel olanın Kamusala Tahvil olması |
10. Hafta | Gözetenin Göremediği: Gündelik Hayatın Piksellerdeki İzleri ya da Dijital Materyal Arkeolojisi |
11. Hafta | Kenti İmgelerle Çoğaltma: Fotoğraf Paylaşım Uygulamaları Üzerinden Kenti Haritalandırmak |
12. Hafta | İnternet Ağında Dolaşıma Giren İmgeleri Haritalandırmak: Bir Görsel Kent Etnografisi Olasılığı |
13. Hafta | Kuir fotoğraflar |
14. Hafta | Sunumlar ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 33 | 41 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir. | X | ||||
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır. | X | ||||
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır. | X | ||||
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur. | X | ||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek