RTS600 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR RTS600 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır:
  2. - Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme,
  3. - Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme, veri toplama aracını geliştirebilme,
  4. - Araştırma verilerini toplayabilme,
  5. - Verileri analiz edebilme,
  6. - Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme,
  7. - Araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme,
  8. - Araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme.
Dersin içeriği- Tez konusunun belirlenmesi
- Tez konusu ile taramasının yapılması
- Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
- Veri toplama aracının geliştirilmesi
- Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
- Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
- Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusunun belirlenmesi
3. HaftaYöntem ve tekniklerin belirlenmesi
3. HaftaYöntem ve tekniklerin belirlenmesi
4. HaftaYöntem ve tekniklerin belirlenmesi
4. HaftaYöntem ve tekniklerin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür taraması
5. HaftaLiteratür taraması
6. HaftaLiteratür taraması
6. HaftaLiteratür taraması
7. HaftaLiteratür taraması
7. HaftaLiteratür taraması
8. HaftaKuramsal çerçeve
8. HaftaKuramsal çerçeve
9. HaftaKuramsal çerçeve
9. HaftaKuramsal çerçeve
10. HaftaKuramsal çerçeve
10. HaftaKuramsal çerçeve
11. HaftaBulguların toplanması ve analiz edilmesi
11. HaftaBulguların toplanması ve analiz edilmesi
12. HaftaBulguların toplanması ve analiz edilmesi
12. HaftaBulguların toplanması ve analiz edilmesi
13. HaftaBulguların toplanması ve analiz edilmesi
13. HaftaBulguların toplanması ve analiz edilmesi
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
16. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1450
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1020200
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir.    X
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir.    X
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir.    X
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.    X
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır.    X
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır.    X
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.    X
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek