RTS600 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | RTS600 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Tez konusunun belirlenmesi - Tez konusu ile taramasının yapılması - Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması - Veri toplama aracının geliştirilmesi - Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması - Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi - Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Yöntem ve tekniklerin belirlenmesi |
3. Hafta | Yöntem ve tekniklerin belirlenmesi |
4. Hafta | Yöntem ve tekniklerin belirlenmesi |
4. Hafta | Yöntem ve tekniklerin belirlenmesi |
5. Hafta | Literatür taraması |
5. Hafta | Literatür taraması |
6. Hafta | Literatür taraması |
6. Hafta | Literatür taraması |
7. Hafta | Literatür taraması |
7. Hafta | Literatür taraması |
8. Hafta | Kuramsal çerçeve |
8. Hafta | Kuramsal çerçeve |
9. Hafta | Kuramsal çerçeve |
9. Hafta | Kuramsal çerçeve |
10. Hafta | Kuramsal çerçeve |
10. Hafta | Kuramsal çerçeve |
11. Hafta | Bulguların toplanması ve analiz edilmesi |
11. Hafta | Bulguların toplanması ve analiz edilmesi |
12. Hafta | Bulguların toplanması ve analiz edilmesi |
12. Hafta | Bulguların toplanması ve analiz edilmesi |
13. Hafta | Bulguların toplanması ve analiz edilmesi |
13. Hafta | Bulguların toplanması ve analiz edilmesi |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir. | X | ||||
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır. | X | ||||
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır. | X | ||||
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur. | X | ||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek