RES647 - ORTAM ODAKLI SANAT I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTAM ODAKLI SANAT I | RES647 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Gözlem Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Cebrail ÖTGÜN | |||||
Dersin amacı | Ortam odaklı geleneksel ve yeni tekniklerin kavranması ve uygulama yapılabilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Duvar resminin temel kavramları ve teknikleri. -Yapılacak çalışmayı mekânla ilişkilendirmek. -Mekânın işlevine uygun teknik seçimi ve ön hazırlıkları. -Mekân ile ilgili araştırma yapmak ve proje hazırlamak. -Hazırlanmış olan projeyi uygulamaya geçirebilmek için ön çalışmalar. | |||||
Kaynaklar | Reference books related Mural Painting, Installation and Land Art. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ortam odaklı sanat örnekleri (Mozaik, Vitray, Sigrafitto, Fresk) |
2. Hafta | Ortam odaklı çağdaş sanat örnekleri |
3. Hafta | Mekan için çalışma önerileri ve mekan seçimi |
4. Hafta | Seçilen mekana göre tasarımlar hazırlamak |
5. Hafta | Seçilen mekana göre tasarımlar hazırlamak |
6. Hafta | Hazırlanmış olan projelerin tartışmaya açılması ve mekanla uyumunun tartışılması. |
7. Hafta | Hazırlanmış olan projelerin tartışmaya açılması ve mekanla uyumunun tartışılması. |
8. Hafta | Projelerin uygulamaya hazırlanması ve malzeme bilgilerinin aktarılması |
9. Hafta | Ön hazırlık çalışmalarının değerlendirmesi |
10. Hafta | Mekanın Çalışmaya Hazır hale getirilmesi |
11. Hafta | Projelerin uygulanması |
12. Hafta | Çağdaş malzeme denemeleri |
13. Hafta | Projelerin uygulanması |
14. Hafta | Hazırlanmış ve uygulanmış projenin sunumu |
15. Hafta | Devam ve değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav değerlendirmesi. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 10 | 1 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 79 | 18 | 244 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat teorisi, estetiği ve sanat pratiği konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir | X | ||||
2. Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar | X | ||||
3. Alana yönelik teknik bilgi/becerilerini geliştirir ve derinleştirir | X | ||||
4. Yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak bir sanat eserini tek başına üretir | X | ||||
5. Sanatsal pratiği doğrultusunda akademik düzeyde araştırma yapabilir | X | ||||
6. Önceden edinilmiş beceriler doğrultusunda alanıyla ilişkili bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak sanatsal çalışmalar yapar | X | ||||
7. Edinilmiş bilgiler doğrultusunda disiplinler arası iletişim kurarak yorumlama ve uygulama yapar | X | ||||
8. Ulusal/uluslararası boyutta bağımsız olarak veya bir proje ekibiyle uyumlu ve üretken olarak çalışarak sanatsal etkinlik gerçekleştirebilir | X | ||||
9. Ulusal/uluslararası düzeyde alanına ilişkin panel, sempozyum, açık oturumlarda bilgi ve düşüncelerini etkin biçimde aktarır | X | ||||
10. Ulusal/uluslararası boyutta en az bir yabancı dili kullanarak çağın sanatını takip eder, gerekli bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | ||||
11. Herhangi bir sanatsal oluşum başlatma konusunda liderlik vasıflarına sahiptir. | X | ||||
12. Sanatsal pratiğine ilişkin teorik bilgiyi akademik düzeyde sözlü ve yazılı bicimde ifade eder | X | ||||
13. Sosyal/kültürel sorumluluklarının farkındadır,toplumu bilinçlendirme sürecinde etkin biçimde rol alır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek