REH712 - UYGULAMALI REHABİLİTASYON II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
UYGULAMALI REHABİLİTASYON II REH712 2. Yarıyıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Klinik çalışmalar, saha çalışmaları ve projeler, olgu tartışmaları, problem çözmeye dayalı öğrenme  
Dersin sorumlusu(ları)Program öğretim üyeleri 
Dersin amacıFizyoterapi ve rehabilitasyonun ortopedik pediatrik geriatrik nörolojik alanlarında kullanılan özel yöntemlerin yeni gelişmelerin aktarılması, uygulama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konularda (ortopedi pediatri, nöroloji geriatri v.b.) fizyoterapiye özel yöntemleri uygulama ve değerlendirme becerisi kazanacaktır. 2. Konuya özel proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanacaktır. 3. İlgili alanda analiz etmeyi ve tartışmayı başaracaktır.
Dersin içeriğiBu ders kapsamında ortopedik pediatrik geriatrik nörolojik gibi spesifik alanlarda özel fizyoterapi değerlendirme ve tedavi teknikleri öğretilecek, uygulamalar ile beceri kazandırılacaktır. Proje ve pilot araştırma geliştirilmesi sağlanacaktır 
KaynaklarSüreli Yayınlar: Physical Therapy, Physiotherapy, Disability Physiotherapy Practice, Canadian Physiotherapy Journal, Australian Physiotherapy Journal, Spine, Clinical Biomechanics, Clinical Orthopeadics and Releated Research, American Journal of Occupational Therapy, Developmental Medicine and Child Neurology 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇalışma programının oluşturulması ve hedeflerin belirlenmesi
2. HaftaKlinik çalışma planının oluşturulması, literatür tarama çalışmasının başlatılması
3. HaftaAraştırma ve/veya proje için pilot çalışma
4. HaftaAraştırma ve/veya proje için pilot çalışma
5. HaftaPilot çalışma sonuçlarının sunumu
6. HaftaLiteratür çalışması, klinik çalışma
7. HaftaKlinik çalışma
8. HaftaKlinik çalışma
9. HaftaKlinik çalışma
10. HaftaKlinik çalışma
11. HaftaKlinik çalışma
12. HaftaOlgu sunumu
13. HaftaOlgu sunumu
14. HaftaAraştırma ve/veya proje ile ilgili sunum
15. HaftaAraştırma ve/veya proje ile ilgili sunum
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama510
Alan Çalışması510
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum315
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav045
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı155
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı145
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14570
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması2816
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama6424
Proje21530
Ödevler6424
Ara sınavlara hazırlanma süresi199
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü6068300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. X    
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.  X  
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.    X
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek