REH712 - UYGULAMALI REHABİLİTASYON II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
UYGULAMALI REHABİLİTASYON II | REH712 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Klinik çalışmalar, saha çalışmaları ve projeler, olgu tartışmaları, problem çözmeye dayalı öğrenme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Program öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun ortopedik pediatrik geriatrik nörolojik alanlarında kullanılan özel yöntemlerin yeni gelişmelerin aktarılması, uygulama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders kapsamında ortopedik pediatrik geriatrik nörolojik gibi spesifik alanlarda özel fizyoterapi değerlendirme ve tedavi teknikleri öğretilecek, uygulamalar ile beceri kazandırılacaktır. Proje ve pilot araştırma geliştirilmesi sağlanacaktır | |||||
Kaynaklar | Süreli Yayınlar: Physical Therapy, Physiotherapy, Disability Physiotherapy Practice, Canadian Physiotherapy Journal, Australian Physiotherapy Journal, Spine, Clinical Biomechanics, Clinical Orthopeadics and Releated Research, American Journal of Occupational Therapy, Developmental Medicine and Child Neurology |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çalışma programının oluşturulması ve hedeflerin belirlenmesi |
2. Hafta | Klinik çalışma planının oluşturulması, literatür tarama çalışmasının başlatılması |
3. Hafta | Araştırma ve/veya proje için pilot çalışma |
4. Hafta | Araştırma ve/veya proje için pilot çalışma |
5. Hafta | Pilot çalışma sonuçlarının sunumu |
6. Hafta | Literatür çalışması, klinik çalışma |
7. Hafta | Klinik çalışma |
8. Hafta | Klinik çalışma |
9. Hafta | Klinik çalışma |
10. Hafta | Klinik çalışma |
11. Hafta | Klinik çalışma |
12. Hafta | Olgu sunumu |
13. Hafta | Olgu sunumu |
14. Hafta | Araştırma ve/veya proje ile ilgili sunum |
15. Hafta | Araştırma ve/veya proje ile ilgili sunum |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 5 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 3 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 5 | 70 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 8 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
Proje | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 60 | 68 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek