RAF600-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | RAF600-01 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | a. Programın zorunlu derslerini başarı ile tamamlamış olan b. Akademik ortalaması en az 2.75 olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Deney Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ferah Yıldız; Prof. Dr. Faruk Zorlu; Prof. Dr. Mustafa Cengiz; Prof. Dr. Gökhan Özyiğit; Prof. Dr. Gözde Yazıcı; Prof. Dr. Pervin Hürmüz; Prof. Dr. Melis Gültekin; Doç. Dr. Sezin Yüce Sarı; Doç. Dr. Mete Yeğiner; Doç. Dr. Fatih Biltekin | |||||
Dersin amacı | Bilimsel araştırma yapmasını, bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yüksek lisans tezi hazırlama ve raporlama prosedürü. | |||||
Kaynaklar | Konuya bağlı olarak değişmektedir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
2. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
3. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
7. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
8. Hafta | Literatür taramasının yapılması |
9. Hafta | Araştırma ve bilginin işlenmesi |
10. Hafta | Araştırma ve bilginin işlenmesi |
11. Hafta | Araştırma ve bilginin işlenmesi |
12. Hafta | Araştırma ve bilginin işlenmesi |
13. Hafta | Araştırmayı raporlama |
14. Hafta | Araştırmayı raporlama |
15. Hafta | Araştırmayı raporlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 720 | 720 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 180 | 180 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 2 | 900 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyoterapi cihazları ve özellikleri hakkında kalibrasyon ve kalite kontrollerini yapabilecek düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Radyoterapi planlama ve uygulamalarını kavrar. | X | ||||
3. Klinik ve temel onkoloji konusunda gerekli bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Radyoterapi fiziği alanında edindiği bilgileri geliştirip, konusunda derinleşebilir. | X | ||||
5. Kompleks tedavi (steryotaktik radyocerrahi, YART ve 3B KRT gibi) planlamalarını hazırlayabilir. | X | ||||
6. Radyoterapi cihazlarının kalibrasyon ve kalite kontrollerini yapar. | X | ||||
7. Bilimsel rapor, poster, sunum ve makale yazabilir. | X | ||||
8. Bilişim teknolojilerini hem klinikte hem de araştırmalarında kullanabilir. | X | ||||
9. Radyasyon Onkolojisi alanında kullanılan dozimetrik ölçümleri yapar. | X | ||||
10. Radyoterapide ele alınan konulara eleştirel yaklaşıp alternatif çözümler üretebilir. | X | ||||
11. Klinik ortamında doktorlarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla birlikte sorunları ele alıp çözüm üretebilir. | X | ||||
12. Klinikte ve araştırmalarında bağımsız çalışabildiği gibi takım halinde de çalışabilir. | X | ||||
13. Radyoterapi alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve bu konularda meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçebilir. | X | ||||
14. Bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda verimli bir şekilde kullanabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek