PSL724 - YETİŞKİN GELİŞİMİ ve BAŞARILI YAŞLANMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YETİŞKİN GELİŞİMİ ve BAŞARILI YAŞLANMA | PSL724 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Temel düzeyde gelişim bilgisi | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Zehra Uçanok | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı yaşam boyu bakış açısı ile yetişkinliğe ve yaşlılığa özgü gelişimsel değişmelerin gözden geçirilmesi ve güncel araştırma bulgularının değerlendirilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Zehra Uçanok Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Zehra Uçanok Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok Bu ders, yetişkin gelişimi ve yaşlanma ile ilgili kuramsal yaklaşımlar ve modellerin incelenmesi ve güncel araştırma bulgularının değerlendirilmesini kapsamaktadır. | |||||
Kaynaklar | Baltes, P. B., & Baltes, M. M (Eds.). (1993). Successful aging: perspectives from the behavioral sciences. New York: Cambridge University Press Lerner, R. M., Easterbrooks, M. A., Mistry, J., Weiner, I. (Eds.). (2004).Handbook of Psychology Volume 6 Developmental Psychology. New Jersey: Wiley. Developmental Review, Human Development, Aging, Psychology and Aging, Journal of Adult Development, Journal of Gerontology: Psychological Sciences dergilerinde yayınlanan güncel makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması |
2. Hafta | Yetişkin olmak, orta yaşın değişen doğası, uzun ömür: yaşam beklentisi ve yaşam uzamı |
3. Hafta | Hastalık, sağlık ve yaşlanma |
4. Hafta | Yetişkinlikte bilişsel gelişim |
5. Hafta | Yetişkinlik ve yaşlılıkta kişilik gelişimi |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Yetişkinlik ve yaşlılıkta sosyal ilişkiler |
8. Hafta | Başarılı yaşlanma |
9. Hafta | Yetişkinlik ve yaşlılığa ilişkin güncel araştırma makalelerinin ve derleme yazılarının taranması |
10. Hafta | Makalelerinin ve derleme yazılarının değerlendirilmesi |
11. Hafta | Makalelerinin ve derleme yazılarının değerlendirilmesi |
12. Hafta | Sunum ve makale tartışması |
13. Hafta | Sunum ve makale tartışması |
14. Hafta | Sunum ve makale tartışması |
15. Hafta | Sunum ve makale tartışması |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 21 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 32 | 113 | 293 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | X | ||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder katkı verir. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini uzmanlarla paylaşır tartışır. | X | ||||
7. Nitelikli ulusal/uluslararası ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Kurumsal işbirliği gerektiren sosyal sorumluluk projeleri yürütür. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Psikoloji bilgi ve becerilerini yeni düşünce ve araştırmalara dönüştürür. | X | ||||
11. Psikoloji literatürüne katkı sunar. | X | ||||
12. Uzman yetiştirir. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. | X | ||||
14. Psikoloji alanındaki güncel konuları takip ederek ilgili konularda bireysel veya ekip çalışmasına dayalı çalışmalar yürütür ve bu çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak makale yazar. | X | ||||
15. Araştırmalarında güncel gelişmelere yer verir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek