PON606 - PEDİATRİK ONKOLOJİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ONKOLOJİ II | PON606 | 2. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Lisans derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Araştırma-inceleme, sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tezer Kutluk, Prof. Dr. Ali Varan, Prof. Dr. Bilgehan Yalçın, Prof. Dr. Nilgün Kurucu, Prof. Dr. Güzide Burça Aydın | |||||
Dersin amacı | Bu derste, çocukluk çağı kanserlerinin temel kavramlarını, tedavi çeşitlerini ve ayrıntılarını, kanserli çocuklarda destek tedavileri, onkolojik acillerin neler olduğunu ve tedavilerini öğrenmek, multidisipliner hasta izlemini yapabilmek amaçlanmıştır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çocukluk çağı kanserlerinin epidemiyolojisi ve etiyolojisi, kemoterapi, cerrahi ve radyoterapinin genel ilkeleri, kemik iliği nakli, onkolojik aciller, destek tedavi uygulamaları, aşılama ve kanser tedavisi geç yan etkileri | |||||
Kaynaklar | Principles and Practice of Pediatric Oncology. (Eds: Pizzo PA, Poplack DG,) 6. baskı, Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2011. Manual of Pediatric Hematology and Oncology (Eds. Lanzkowsky P) 5. Baskı, Elsevier, USA, 2011 Evidence-Based Pediatric Oncology (Eds: Pinkerton R, Shankar AG, Matthay K)3. Baskı, John Wiley & Sons, 2013 Pediatric Oncology. (Eds: Pinkerton R, Plowman PN, Pieters R) 3. baskı, Oxford University Press Inc., NY, 2004. Supportive Care of Children with Cancer: Current therapy and guidelines from the Children?s Oncology Güncel tıp literatürü |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çocukluk çağı kanserlerinin moleküler biyolojisi-I |
2. Hafta | Çocukluk çağı kanserlerinin moleküler biyolojisi-II |
3. Hafta | Akut lösemiler |
4. Hafta | Hodgkin dışı lenfoma |
5. Hafta | Hodgkin Hastalığı |
6. Hafta | Santral sinir sistemi tümörleri |
7. Hafta | Nöroblastoma |
8. Hafta | Wilm's tümörü |
9. Hafta | Yumuşak doku tümörleri |
10. Hafta | Kemik tümörleri |
11. Hafta | Germ hücreli tümörler |
12. Hafta | Karaciğer tümörleri |
13. Hafta | Retinoblastom |
14. Hafta | Diğer nadir tümörler |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 12 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 39 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 5 | 60 |
Derse özgü staj (varsa) | 12 | 5 | 60 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 40 | 75 | 250 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çocuk onkolojisi konusunda güncel bilgilere sahiptir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Onkoloji alanında ilişkili olduğu radyasyon onkoloji, radyoloji ve onkolojik cerrahi disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda verimli bir şekilde kullanabilir. | X | ||||
3. Çocuk onkolojisi konusunda yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | ||||
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dahil bilgi teknolojilerini gibi araçları, bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, analiz ve sunum için kullanabilir. | X | ||||
5. Çocuk onkolojisi ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
6. Onkoloji alanında araştırma yaparken doğru istatistiksel yöntemleri seçme, hesaplama ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
8. Deneysel araştırma planlar, yapar. | X | ||||
9. Çocuk onkolojisi konusunda sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, eleştirel olarak değerlendirebilir, öğrenmesini yönlendirebilir. | X | ||||
10. Çocuk onkolojisi alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve bu konularda meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçebilir. | X | ||||
11. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar, bu araştırma ve çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
12. Bilimsel veriyi değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder, çözüm önerileri getirir. | X | ||||
13. Bilgilerini uzmanlık gerektiren konularda öngörülmeyen karmaşık ve problemli durumlarda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
14. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek