PON606 - PEDİATRİK ONKOLOJİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PEDİATRİK ONKOLOJİ II PON606 2. Yarıyıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var iseLisans derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma-inceleme, sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Tezer Kutluk, Prof. Dr. Ali Varan, Prof. Dr. Bilgehan Yalçın, Prof. Dr. Nilgün Kurucu, Prof. Dr. Güzide Burça Aydın 
Dersin amacıBu derste, çocukluk çağı kanserlerinin temel kavramlarını, tedavi çeşitlerini ve ayrıntılarını, kanserli çocuklarda destek tedavileri, onkolojik acillerin neler olduğunu ve tedavilerini öğrenmek, multidisipliner hasta izlemini yapabilmek amaçlanmıştır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çocuk kanseri konusundaki güncel gelişmeleri sistematik şekilde değerlendirmek, öğrenmek, multidisipliner hasta izlemini yapabilmek
Dersin içeriğiÇocukluk çağı kanserlerinin epidemiyolojisi ve etiyolojisi, kemoterapi, cerrahi ve radyoterapinin genel ilkeleri, kemik iliği nakli, onkolojik aciller, destek tedavi uygulamaları, aşılama ve kanser tedavisi geç yan etkileri 
KaynaklarPrinciples and Practice of Pediatric Oncology. (Eds: Pizzo PA, Poplack DG,) 6. baskı, Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2011.
Manual of Pediatric Hematology and Oncology (Eds. Lanzkowsky P) 5. Baskı, Elsevier, USA, 2011
Evidence-Based Pediatric Oncology (Eds: Pinkerton R, Shankar AG, Matthay K)3. Baskı, John Wiley & Sons, 2013
Pediatric Oncology. (Eds: Pinkerton R, Plowman PN, Pieters R) 3. baskı, Oxford University Press Inc., NY, 2004.
Supportive Care of Children with Cancer: Current therapy and guidelines from the Children?s Oncology
Güncel tıp literatürü
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇocukluk çağı kanserlerinin moleküler biyolojisi-I
2. HaftaÇocukluk çağı kanserlerinin moleküler biyolojisi-II
3. HaftaAkut lösemiler
4. HaftaHodgkin dışı lenfoma
5. HaftaHodgkin Hastalığı
6. HaftaSantral sinir sistemi tümörleri
7. HaftaNöroblastoma
8. HaftaWilm's tümörü
9. HaftaYumuşak doku tümörleri
10. HaftaKemik tümörleri
11. HaftaGerm hücreli tümörler
12. HaftaKaraciğer tümörleri
13. HaftaRetinoblastom
14. HaftaDiğer nadir tümörler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1210
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 1210
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama12560
Derse özgü staj (varsa)12560
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4075250

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çocuk onkolojisi konusunda güncel bilgilere sahiptir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Onkoloji alanında ilişkili olduğu radyasyon onkoloji, radyoloji ve onkolojik cerrahi disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda verimli bir şekilde kullanabilir.    X
3. Çocuk onkolojisi konusunda yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.    X
4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dahil bilgi teknolojilerini gibi araçları, bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, analiz ve sunum için kullanabilir.     X
5. Çocuk onkolojisi ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.    X
6. Onkoloji alanında araştırma yaparken doğru istatistiksel yöntemleri seçme, hesaplama ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.    X
7. Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.    X
8. Deneysel araştırma planlar, yapar.    X
9. Çocuk onkolojisi konusunda sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, eleştirel olarak değerlendirebilir, öğrenmesini yönlendirebilir.     X
10. Çocuk onkolojisi alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve bu konularda meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçebilir.    X
11. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar, bu araştırma ve çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.    X
12. Bilimsel veriyi değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder, çözüm önerileri getirir.    X
13. Bilgilerini uzmanlık gerektiren konularda öngörülmeyen karmaşık ve problemli durumlarda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.    X
14. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek