PDR614 - YAŞAM BOYU GELİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAŞAM BOYU GELİŞİM PDR614 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Meliha Tuzgöl Dost 
Dersin amacıÖğrencilerin yaşam boyu gelişimin temel kavram ve ilkeleri, insan davranışını etkileyen faktörler ve bebeklikten yaşlılığa kadar fiziksel, bilişsel, ahlak, kişilik ve kimlik gelişimi kuramları, gelişim görevleri ve gelişimsel krizler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İnsan gelişimi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
  2. İnsan davranışını etkileyen durumsal ve çevresel faktörleri açıklar.
  3. Bilişsel, ahlak, kişilik ve kimlik gelişimi kuramlarını açıklar.
  4. Gelişim görevleri ve krizlerini açıklar.
  5. Aile, arkadaşlar ve diğerlerinin gelişime etkisini tartışır.
Dersin içeriğiİnsan gelişimi, insan davranışına sosyal etkiler. Fiziksel, bilişsel, ahlak, kişilik ve kimlik gelişimi kuramları. İnsan davranışını etkileyen durumsal ve çevresel faktörler. Gelişim görevleri ve krizleri.
 
KaynaklarCloninger, S. C. (2000), Theories of Personality Understanding Persons, (Third Edition),
New Jersey, Prentice-Hall, Inc.
Gander, M.J., Gardiner, H.W. (2010). Çocuk ve Ergen Gelişimi. (Çev. A. Dönmez, B. Onur, N. Çelen). İstanbul: İmge Kitabevi.
Miller, P.H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları. (Çev. Z. Gültekin, Yayına Hazırlayan: B. Onur) Ankara, İmge Kitabevi.
Onur, B. (2011). Gelişim Psikolojisi, Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm. (9. Baskı). İstanbul: İmge Kitabevi.
Santrock, John, W. (2010). Life-Span Development, McGraw-Hill Companies, Inc.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYaşam boyu gelişim psikolojisi, temel kavramlar
2. HaftaBebeklikte algısal ve motor gelişim
3. HaftaBebeklikte bilişsel/sosyal duygusal gelişim
4. Haftaİlk çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
5. Haftaİlk çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
6. Haftaİkinci çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
7. Haftaİkinci çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
8. HaftaI. Ara Sınavı
9. HaftaErgenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim
10. HaftaErgenlikte sosyal-duygusal gelişim
11. HaftaGenç Yetişkinlik
12. HaftaYetişkinlik
13. HaftaII. Ara Sınavı
14. HaftaYaşlılık, Ölüm / Kayıp
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12828
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü19116180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyecek derinlikte bir bilgi birikime sahiptir.     X
2. Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışan güçlüklerini kavramlaştırarak uygun psikolojik danışma müdahalelerini seçer.     X
3. Psikolojik danışma alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir X   
4. Psikolojik danışma alt alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bir bilgiye sahiptir.     X
5. Bilimsel yöntem ve tekniklere, bilimsel etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir    X
6. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular.    X
7. Bireysel ve grupla psikolojik danışma becerilerini bağımsız bir uzman-uygulayıcı düzeyinde sergileyebilir.  X   
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun psikolojik danışma ve rehberlik programları hazırlayıp uygulayabilir    X
9. Danışanlar veya öğrencilerin yanı sıra ilgili paydaşlarla da iş birliği kuracak sosyal becerileri sergileyebilir.     X
10. Kuramsal bakış açılarını değişen toplumsal koşullara uyarlayarak hizmet verdiği bireylerin gelişimine katkıda bulunur.     X
11. Mesleki ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel şekilde irdeler ve bunları geliştirmek üzere katkıda bulunur.     X
12. Psikolojik danışma ve rehberlik alanı dahilindeki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projesi hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar.     X
13. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği içinde olur    X
14. Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerlere bağlılık gösterir.     X
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurar    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek