PDR614 - YAŞAM BOYU GELİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAŞAM BOYU GELİŞİM | PDR614 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Meliha Tuzgöl Dost | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin yaşam boyu gelişimin temel kavram ve ilkeleri, insan davranışını etkileyen faktörler ve bebeklikten yaşlılığa kadar fiziksel, bilişsel, ahlak, kişilik ve kimlik gelişimi kuramları, gelişim görevleri ve gelişimsel krizler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İnsan gelişimi, insan davranışına sosyal etkiler. Fiziksel, bilişsel, ahlak, kişilik ve kimlik gelişimi kuramları. İnsan davranışını etkileyen durumsal ve çevresel faktörler. Gelişim görevleri ve krizleri. | |||||
Kaynaklar | Cloninger, S. C. (2000), Theories of Personality Understanding Persons, (Third Edition), New Jersey, Prentice-Hall, Inc. Gander, M.J., Gardiner, H.W. (2010). Çocuk ve Ergen Gelişimi. (Çev. A. Dönmez, B. Onur, N. Çelen). İstanbul: İmge Kitabevi. Miller, P.H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları. (Çev. Z. Gültekin, Yayına Hazırlayan: B. Onur) Ankara, İmge Kitabevi. Onur, B. (2011). Gelişim Psikolojisi, Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm. (9. Baskı). İstanbul: İmge Kitabevi. Santrock, John, W. (2010). Life-Span Development, McGraw-Hill Companies, Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yaşam boyu gelişim psikolojisi, temel kavramlar |
2. Hafta | Bebeklikte algısal ve motor gelişim |
3. Hafta | Bebeklikte bilişsel/sosyal duygusal gelişim |
4. Hafta | İlk çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim |
5. Hafta | İlk çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim |
6. Hafta | İkinci çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim |
7. Hafta | İkinci çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim |
8. Hafta | I. Ara Sınavı |
9. Hafta | Ergenlikte fiziksel ve bilişsel gelişim |
10. Hafta | Ergenlikte sosyal-duygusal gelişim |
11. Hafta | Genç Yetişkinlik |
12. Hafta | Yetişkinlik |
13. Hafta | II. Ara Sınavı |
14. Hafta | Yaşlılık, Ölüm / Kayıp |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 28 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 19 | 116 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyecek derinlikte bir bilgi birikime sahiptir. | X | ||||
2. Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışan güçlüklerini kavramlaştırarak uygun psikolojik danışma müdahalelerini seçer. | X | ||||
3. Psikolojik danışma alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir | X | ||||
4. Psikolojik danışma alt alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bir bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Bilimsel yöntem ve tekniklere, bilimsel etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir | X | ||||
6. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular. | X | ||||
7. Bireysel ve grupla psikolojik danışma becerilerini bağımsız bir uzman-uygulayıcı düzeyinde sergileyebilir. | X | ||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun psikolojik danışma ve rehberlik programları hazırlayıp uygulayabilir | X | ||||
9. Danışanlar veya öğrencilerin yanı sıra ilgili paydaşlarla da iş birliği kuracak sosyal becerileri sergileyebilir. | X | ||||
10. Kuramsal bakış açılarını değişen toplumsal koşullara uyarlayarak hizmet verdiği bireylerin gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
11. Mesleki ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel şekilde irdeler ve bunları geliştirmek üzere katkıda bulunur. | X | ||||
12. Psikolojik danışma ve rehberlik alanı dahilindeki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projesi hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | X | ||||
13. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği içinde olur | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerlere bağlılık gösterir. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek